سیاست های انقباضی بانک مرکزی روی تولید تاثیر منفی گذاشت

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: سیاست های انقباضی بانک مرکزی و عدم پرداخت تسهیلات از یک سو مقداری در کنترل تورم تاثیر گذاشت اما از سوی دیگر این تفکر انقباضی روی تولید و تولیدکنندگان تاثیر منفی گذاشت.

به گزارش کرد پرس، سیدکمال حسینی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان، گفت: سیاست های انقباضی بانک مرکزی و عدم پرداخت تسهیلات از یک سو مقداری در کنترل تورم تاثیر گذاشت اما از سوی دیگر این تفکر انقباضی روی تولید و تولیدکنندگان تاثیر منفی گذاشت و فشار زیادی به بخش تولید وارد کرد.

وی اظهار کرد: این استراتژی و مشکلات گذشته ای که همه بر آن واقف هستیم بر دوش فعالین اقتصادی در دولت و هم بخش خصوصی است و با به عنوان نمایندگان بخش خصوصی سعی می کنیم در جلسات این چنین فشارها را کمی تعدیل کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با بیان اینکه به عنوان نمایندگان فعالین اقتصادی بخش خصوصی به نوعی سعی داریم صدا و خواسته های آنان را به گوش مسئولان برسانیم، افزود: سعی ما این است که با یک گفتمان منطقی مطالبات و درخواست بخش خصوصی را به گوش مسئولان برسانیم.

حسینی ادامه داد: در راستای بهره گیری بهتر از ظرفیت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خرسندیم که اتاق بازرگانی با همکاری فرمانداران در یک اقدام مبتکرانه و برای نخستین بار در کشور مشکلات این بخش را شهرستان به شهرستان دنبال می کند و در قالب دفترچه هایی تدوین می شود.

وی از ایجاد و راه اندازی سامانه ای با محور احصای مشکلات و راهکارها در حوزه اقتصاد توسط بخش خصوصی در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: امیدواریم هرچه زودتر شاهد فعال سازی این سامانه که بانک اطلاعاتی از مشکلات، ظرفیت ها و برنامه های توسعه ای در حوزه اقتصاد به تفکیک شهرستان هاست باشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج بیان کرد: این سامانه به صورت دیجیتال و با دسترسی های مشخص اصلاعات دقیق در مورد چالش ها و مشکلات بخش اقتصادی را در سطح شهر، شهرستان و استان در دسترس قرار می دهد.

کد خبر 2765983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha