مرز باشماق وضعیت نامناسبی از حیث قاچاق دارد

فرماندار شهرستان مریوان گفت: مرز باشماق وضعیت نامناسبی از حیث قاچاق با اشکال مختلف دارد که اقتصاد و فضای کسب و کار ما را آلوده کرده و مزیت نسبی مرز را به تهدید تبدیل کرده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل احمدی در  کارگروه اشتغال شهرستان مریوان، گفت: مریوان شهر متفاوتی از ابعاد مختلف اجتماعی فرهنگی و اقتصادی است، باتوجه به اینکه یک سری پارامترها و مختصات خاص، در سراسر کشور عمومیت دارد و ما منکر آن نیستیم، اما مضاف بر این اقتضائات مریوان دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از ویژگی ها که در مریوان موجود است در جاهای دیگر وجود ندارد و یا کمتر به چشم می خورد، افزود: مریوان شهری است با ۱۵ کیلومتر فاصله در نقطه صفر مرزی، اما از لحاظ رونق اقتصادی و اجتماعی می توانیم مریوان را با شهرهایی که در عمق کشور وجود دارند مقایسه کنیم.

فرماندار شهرستن مریوان اظهار کرد: مریوان از لحاظ میانگین رشد جمعیت دارای میانگین ۲.۶ درصدی است، که با توجه بحران جمعیت در کشور، آمار امیدوار کننده ای است.

احمدی ادامه داد: مریوان شهری است مهاجرپذیر که از بعضی شهرهای استان کرمانشاه گرفته تا اطراف شهرستان های سقز و بانه و سنندج، ترددشان در مریوان است، همین موضوع مریوان را به یک نقطه ثقل اقتصادی و بازار بزرگی از هر حیث تبدیل کرده که یک جمعیت فراگیر متنوعی در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه مریوان جزو محدود شهرهای کشور است که تمام اراضی آن درجه یک و یا درجه دو هستند، یادآور شد: تمام ابعاد گردشگری در این شهر ظرفیت دارد، علاوه برگردشگری فرهنگی، ورزشی، مذهبی، کشاورزی و انواع گردشگری ها، ظرفیت مرز باشماق نیز یک فرصت مناسب دیگریست که در مریوان وجود دارد.

فرماندار شهرستان مریوان بیان کرد: مرز باشماق رتبه بالایی در رتبه بندی مرزهای کشور دارد، اما متاسفانه هنوز دارای مشکلاتی است که حل نشده اند.

احمدی گفت: مرز باشماق وضعیت نامناسبی از حیث قاچاق با اشکال مختلف دارد که اقتصاد و فضای کسب و کار ما را آلوده کرده و مزیت نسبی مرز را به تهدید تبدیل کرده و از این لحاظ برای ما و جوانان ما و تولیدکنندگان مشکل بزرگی محسوب شده که باید حل شود.

علیرضا یونچی از فعالان اقتصادی کشور با اشاره به اینکه تاجران، کارخانه داران و تولیدکنندگان وظیفه شرعی، عرفی و اخلاقی دارند، هرچیزی را که یاد گرفته اند و در آن تخصص پیدا کرده اند را در اختیار مردم قرار دهند، اظهار کرد: حتی برای تفریح هم شده جای جای ایران را بگردید و آن را به دیگران آموزش دهید، این جهاد من و شماست.

وی افزود: بیایید با همدیگر دانسته های خود را به دیگران هم منتقل کنیم، هرکسی در هر جایگاهی که باشد اگر دارای علمی است تکلیف دارد آن را به دیگران منتقل کند.

یونچی در پایان خطاب به شرکت های دانش بنیان، بیان کرد: مردم هر چقدر بیشتر اطلاعات شان بالا برود به همان اندازه درآمدشان هم بالا خواهد رفت و زندگی بهتری خواهند داشت، توجه داشته باشید اگر هیچ کدام از مردم هم قدردان شما دانش بنیانی ها نبودند نگران نباشید چون خداوند متعال ناظر بر اعمال ماست و پیش خدا گم نخواهد بود.

کد خبر 2765853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha