انجام ۳۵۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان

معاون نظارت و بازرسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ۱۰ ماهه منتهی به آبان ماه سال گذشته تعداد بازرسی ها از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان هزار و ۹۸۱ مورد بوده که در مدت مشابه سال جاری این رقم به ۳ هزار و ۵۳۲ مورد رسید و ۷۸ درصد رشد مثبت را نشان می دهد.

به گزارش کرد پرس، فرزاد سردارزاده با بیان اینکه در مقایسه سال جاری و سال گذشته عملکرد حوزه نظارت و بازرسی در زمینه مقابله با کالای قاچاق رشد مثبت داشته است، گفت: تعداد پرونده ها در سال گذشته ۱۳۰ فقره و در سال جاری ۱۸۴ مورد بود و ۴۱ درصد داشته است.

وی اظهار کرد: همچنین ارزش ریالی پرونده ها در سال گذشته ۴۹۸ میلیون و ۹۹۹ریال بوده که در سال جاری به ۹ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال رسیده که هزار و ۸۳۴ درصد رشد مثبت داشته ایم .

معاون نظارت و بازرسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳ هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی در سطح عرضه را داشته ایم که ماحصل آن ۱۸۴ فقره پرونده به ارزش ۹ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال بوده که بیشتر بازرسی ها حول چند کالای اساسی و حائز اهمیت در بحث قاچاق بوده است.

سردارزاده ادامه داد: در مدت ۱۰ ماهه سال جاری ۶۱۵ مورد بازرسی در امر سیگار انجام شده که بیش از ۲۵ هزار و ۹۸۰ نخ سیگار قاچاق و تعداد ۵۰۲ بسته تنباکوی دو  گرمی کشف و ضبط شده و ۳۷۰ فقره پرونده به ارزش ۳ میلیون و ۱۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارسال شده است.

وی یادآور شد: همچنین در قالب گشت مشترک علوم پزشکی، اتحادیه، تعزیرات حکومتی و صمت هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی از لوازم آرایشی و بهداشتی به عمل آمده که هزار و ۱۹۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط شده که طی ۷۰ فقره پرونده به ارزش ۷۶۵ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در خصوص مواد غذایی نیز ۶۲۴ مورد بازرسی صورت گرفته و در این بازرسی ها ۲۱۹ عدد کالا کشف و ضبط شده و ۳۲ فقره پرونده به ارزش ریالی ۳۶۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سردارزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۵۷۰ مورد بازرسی از لوازم یدکی به عمل آمده که حاصل آن کشف ۱۶۲ عدد کالای قاچاق و تشکیل ۴۰ پرونده به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: در بحث داروهای گیاهی نیز ۳ فقره بازرسی انجام شده و کشفیات به دست آمده که اکثراً تاریخ مصرف گذشته بودند در محل معدوم شدند.

معاون نظارت و بازرسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در بحث لوازم الکتریکی نیز ۶۶ مورد بازرسی انجام گرفته که ۱۵ مورد کشف و ضبط لامپ داشته ایم و دو مورد پرونده به ارزش ۱۷ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

سردارزاده ادامه داد: همچنین در بحث لوازم خانگی نیز ۲۴۴ مورد بازرسی با همکاری اتحادیه مربوطه، نیروی انتظامی و صمت صورت گرفت که ۲۹ فقره کالای لوازم خانگی کشف و ضبط و طی ۳ فقره پرونده به ارزش ۷ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی یادآور شد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳ جلسه کارگروه دخانیات، ۳ جلسه کارگروه حمایت از تولید، بیش از ۵۰ مورد جلسه گروه انفرادی با واحدهای تولیدی در خصوص شناسه کالا و بیش از ۳۰ جلسه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا برگزار شده است.

کد خبر 2765782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha