برفروبی ۶۹۱۹ کیلومتر از محورهای کردستان/۴۹۴ خودرو رهاسازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: طی روز گذشته که شاهد بارش شدید برف در استان بودیم، ۶ هزار و ۹۱۹ کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی سطح استان، برفروبی شده است.

فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس به گزارش عملیات راهداری زمستانی محورهای مواصلاتی استان کردستان در تاریخ چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در این روز در سطح محورهای شریانی استان، ۱۳۱ دستگاه از ماشین آلات و ۲۱۳ نفر از نیروهای راهداری درگیر عملیات برفروبی و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف بودند.

وی به مقدار شن و نمک مصرفی در این محورها اشاره کرد و اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۱۳ تن شن و نمک در سطح جاده های کردستان مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه مسافت برف روبی شده در این مدت ۵ هزار و ۳۹۸ کیلومتر باند بوده است، افزود: همچنین به رها سازی ۴۵۸ دستگاه خودروی گرفتار در برف نیز کمک شده است.

حسنی به عملیات راهداری در محورهای غیر شریانی نیز در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این محورها نیز ۳۴ دستگاه از ماشین آلات و ۵۶ نفر از عوامل راهداری درگیر بودند.

وی با بیان اینکه مقدار شن و نمک مصرفی در محورهای غیرشریانی سطح استان کردستان در روز گذشته ۶۳ تن بوده است، یادآور شد: در این مدت یک هزار و ۵۲۱ کیلومتر باند برفروبی و ۳۶ دستگاه خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۶ محور روستایی مسدود نیز بازگشایی شد، بیان کرد: کولاک در محورهای روستایی شدید است اما عوامل راهداری با تلاش شبانه روزی در صدد بازگشایی تمامی محورهای صالی و فرعی سطح استان کردستان هستند.

کد خبر 2765576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha