کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌های دادگستری استان ایلام

سرویس ایلام - رئیس کل دادگستری ایلام در چهارمین نشست فصلی دادگستری ایلام از کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌های دادگستری استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران علیمحمدی گفت: از ضرورت‌های حال حاضر، صدور احکام قاطع و بازدارنده در خصوص پرونده‌های مهم، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن و برخورد با کارشناسان متخلف به منظور رفع اطاله دادرسی است.

رئیس کل دادگستری ایلام از کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌های دادگستری استان در سال گذشته و افزایش ۹ درصدی اتقان آراء و کاهش اطاله دادرسی در محاکم استان خبر داد و گفت: فلسفه حضور ما در دستگاه قضایی برای اجرای کامل و دقیق عدالت است و همه باید تلاش کنیم تا با وحدت، همدلی و مساوات اهداف ترسیم شده را به نحو مطلوب محقق کنیم.

علی‌محمدی با بیان اینکه دستگاه قضایی ۱۴ هدف و ۳۶ برنامه عملیاتی برای تمامی استان‌ها در سال جاری مشخص کرده است که استان ایلام در عمل به این برنامه‌ها و وظایف در جایگاه مطلوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: اهمیت خودارزیابی باعث رشد و تعالی، استفاده از ظرفیت کامل کارکنان قضایی و اداری و توجه ویژه به نظارت و بررسی مستمر عملکرد در حوزه‌های مربوطه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قاضی در قضاوت باید صبور بوده و سعه صدر داشته باشد، قضات در جامعه جایگاه مهم و تاثیرگذاری دارند که باید از این جایگاه صیانت شود، گفت: از ضرورت‌های حال حاضر، صدور احکام قاطع و بازدارنده در خصوص پرونده‌های مهم، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن و برخورد با کارشناسان متخلف به منظور رفع اطاله دادرسی است. 

علی‌محمدی بر تکمیل و توسعه آرشیو الکترونیک، بهره‌گیری از دادرسی‌های آنلاین و افزایش رسیدگی‌های بدون کاغذ تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های فناورانه ایجاد شده در دستگاه قضایی به بهترین نحو ممکن در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید تلاش کنیم در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، انتخاباتی پرشور و رقابتی در عین رعایت قانون‌مداری، عدالت و امنیت داشته باشیم و بدین منظور تمامی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تدابیر و تمهیدات لازم را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 2765425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha