نمک خشک تنها ماده معدنی برداشت شده از دریاچه ارومیه است

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت : هیچگونه ماده معدنی جز نمک خشک از بستر دریاچه ارومیه برداشت نمی شود.

به گزارش کردپرس، سعید شهند در حاشیه بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : نمک خشک تنها ماده معدنی است که از بستر دریاچه ارومیه و با هدف تامین نیازهای صنایع با نظارت سازمان حفاظت محیط‌ زیست برداشت می شود.

شهند گفت : کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان صمت در بازدید ها و بررسی های تخصصی و میدانی مناطق خاصی را برای این امر تعیین کرده اند که برداشت ها صرفا در این نقاط و با رعایت ضوابط زیست محیطی انجام می شود.

او ادامه داد: حداکثر محدوده ای که در اختیار برداشت کنندگان صنعتی قرار می گیرد ۲۰ هکتار و حداکثر عمق برداشت ۴۰ سانتیمتر است که کارشناسان معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل ، مامورین یگان حفاظت محیط زیست و مامورین  پارک ملی دریاچه بر حسن اجرای این ضوابط نظارت می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود : با توجه به اینکه نمک ماده ای معدنی است، مجوز برداشت آن از سوی سازمان صمت استان صادر شده و اداره کل حفاظت محیط زیست، محل و نحوه برداشت را مطابق قواعد زیست محیطی تعیین و بر روند برداشت نظارت می کند.  

شهند با اشاره به پایش شبانه روزی محدوده پارک ملی دریاچه ارومیه گفت : پارک ملی دریاچه ارومیه از بالاترین درجه حفاظتی برخوردار است و هرگونه دخل و تصرف و برداشت غیر مجاز در محدوده پارک ملی تخلف محسوب شده  و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.

کد خبر 2764995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha