عرضه میوه یارانه ای در کردستان با قیمت بالاتر از بازار!

رسانه های خبری استان کردستان بر اساس اعلام و خبررسانی اداره کل تعاون روستایی خبری را در سطح وسیع منتشر کردند مبنی بر اینکه این اداره برای مدیریت بازار «شب یلدا» به صورت یارانه ای یا به زبان دیگر به قیمت تنظیم بازاری میوه توزیع می کند.

خبرگزاری کرد پرس هم مانند سایر رسانه ها اقدام به انتشار این خبر در راستای امیدآفرینی و کمک به حفط آرامش بازار کرد؛ اما قیمت های اعلامی از سوی مدیر کل تعاون روستایی در سطحی بود که خبرنگاران این رسانه وادار شدند سری به بازار میوه بزنند و تهیه یک گزارش میدانی از دو قلم میوه ای که این اداره کل می خواهد توزیع کند در دستور کار قرار گرفت. نتیجه گزارش میدانی کرد پرس تعجب برانگیز یا شاید بگوییم تاسف بر انگیز است. خبر کوتاه است: «قیمت میوه های یارانه ای عرضه شده  در مقایسه با همان میوه و تقریبا همان کیفیت در بازار؛ بسیار بالاتر است».

مدیر تعاون روستایی کردستان اعلام کرد که برای اولین بار در شب یلدا میوه با قیمت یارانه ای در سطح بازار مصرف کنندگان توزیع می شود، اما گزارش های میدانی خبرنگار کرد پرس، حاکی از آن است که میوه هایی همچون سیب و پرتقال که این اداره کل اقدام به توزیع یارانه ای آن کرده، در سطح بازار ارزانتر از مکان هایی است که به صورت یارانه ای توزیع می شود.

براساس اعلام بهرام کوشکی قیمت هر کیلوگرم پرتقال یارانه در حال حاضر 15 هزار تومان و هر کیلوگرم سیب درختی زرد و قرمز نیز 37 هزار تومان است و این در حالی است که در بازار سیب زرد و قرمز درجه یک هر کیلوگرم 25 هزار تومان و پرتقال تامسون درجه یک نیز هر کیلوگرم 12 هزار تومان عرضه می شود.

عرضه میوه یارانه ای با هدف جلوگیری از سواستفاده دلالان در بازارهای شب عید در چند سال گذشته رقم خورده بود و اما این بار ظاهرا متولیان امر خواسته و ناخواسته  با این کار باعث افزایش قیمت میوه در شب یلدا شده اند.

بماند که اساسا اقدام این اداره کل برای تامین میوه برای یک شب خاص جای شبهه دارد، میوه های عرضه شده هم در اصل تناسبی با این شب خاص ندارد. پر مصرف ترین میوه در مراسم شب یلدا «انار و تا حدی هندوانه است» اینکه اداره کل تعاون روستایی کردستان اقدام به فروش پرتقال ها و سیب های انبار خود آن هم با قیمت های بالاتر از قیمت بازار به این مناسبت آن هم در لوای تنظیم بازار شب یلدا کرده نکته ای قابل تامل است.

کد خبر 2764635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha