۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
دانشجویان موذن جامعه هستند

سرویس کردستان- مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی کردستان با بیان اینکه باید دانشجو ضعف های جامعه و عملکرد مسئولان را به موقع نقد کنند گفت:دانشجویان موذن جامعه هستند باید به موقع در مورد مسائل مختلف نظر بدهند و عملکردها را نقد و بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار کرد پرس حجت الاسلام علی فرج الله شامگاه یکشنبه در مراسم روز دانشجو در بانه اظهار داشت: ماه آذر ماه دانشجو است باید برنامه های مختلف در دانشگاه ها برگزار شود و غالب برنامه ها باید شنیدن صحبت دانشجویان باشد و دانشجویان مسائل را به چالش بکشند.

وی با اشاره به تحلیل تاریخی روز دانشجو افزود: در آن زمان که بسیاری از مسئولین و مردم کشور هنوز جریان استکبار به مصداق نمی شناختند و قبل از آن مردم فهمیده بودند که انگلیس استعمارگر است اما خیلی از مردم آمریکا را به خوبی نمی شناختند و فکر می کردند آمریکا امده تا به ما کمک کند.

حجت الااسلام فرج الله گفت: حتی دولت مردمی دکتر مصدق هم که بنای خدمت به مردم داشت و در یک شرایط ویژه ای به ریاست رسید که غالبا افراد وابسته بودند و بسیاری از افراد در این دولت مردمی نگاه مثبت به آمریکا داشتند در اوج رواج این گرایش ها دانشجویان متوجه شدند که آمریکا بدتر از انگلیس است.

وی افزود: دانشجویان و دانشگاهیان متوجه شدند که استبداد جدید در حال شکل گیری است دانشجویان و دانشگاهیان در آن زمان بیدار بودند و جلوتر از زمان خود حرکت می کردند.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: رسالت دانشجو در این دوره آگاه کردن جامعه از خطراتی است، که وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: جنبش دانشجوی در کشور ما در تاریخ شناخته شده و همیشه ضد استکبار، سلطه، ضد اختناق، ضد استبداد و به شدت عدالت خواه بوده است.

حجت الاسلام فرج الله افزود: گاهی فضای ذهنی ما را تغییر می دهند و جامعه جهانی به سمتی حرکت می کند که ما ظالم را از مظلوم به راحتی نمی توانیم تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه دانشجو ایده ها و برنامه های دارد در صورتی که آن را مطرح کند جرقه ای در مدیریت شهری ایجاد می کند گفت: تشکل های دانشجویی فرصتی برای کار دسته جمعی ایجاد می کند دانشجویان برنامه ها و ایده های خود را در قالب تشکل دانشجویی بیان کنند.

وی انجام کارهای جمعی را دوران آزمایش برای مدیریت عنوان کرد، افزود: دانشگاه از هر تشکل و کانونی حمایت می کند دانشجویان باید کانون ها و تشکل های متعدد ایجاد کنند و حرف خود را گوش مسئولین و دست اندرکاران برسانند.

دانشگاه نماد آزادگی و ایستادگی در برابر استعمار است

در ادامه این مراسم رییس دانشگاه آزاد اسلامی بانه نیز با اشاره به وقایع روز دانشجو گفت: دانشگاه نماد آزادگی و ایستادگی در برابر استعمار است برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو برای این است که نقش مهم دانشجو در همه مسائل اجتماعی را به خودمان یاد آوری کنیم.

ظاهر اعتماد افزود: دانشجو یعنی جوینده علم و دانش، اما در هیچ جای و در هیچ کتابی عنوان نشده که جوینده علم باید تنها در دانشگاه اتفاق بیفتد و مکان و زمان خاصی برای ان تعیین نشده است.

وی اظهار اظهار داشت: دانشجو و دانشگاه نماد حق طلبی است و یکی از سیره های پیامبر بزرگ اسلامی هم حق طلبی است.

اعتماد ادامه داد: دانشجویی باید در طول زندگی ادامه داشته باشد دانشجو می خواهد به واسطه علم و دانایی خود ظلمت و تاریکی را بشکافد دانشجو نباید نسبت به مسائل پیرامون خودش بی تفاوت باشد.

وی ملموس ترین الگوی دانشجو را اساتید دانشگاه عنوان کرد و گفت: انتظار ما از دانشجو این است که علاوه بر علم و دانشی که از اساتید می آموزند اخلاق حسنه را نیز از اساتید خود یاد بگیرند و الگوها را به جامعه منتقل کند.

کد خبر 2764258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha