رفع معارض کوه «ناله شکینه» بوکان/زمین خواری حاشیه سد مهاباد به کجا رسید؟

سرویس آذربایجان غربی- جلسه اخیر حفظ منافع بیت المال ویژه شهرهای مهاباد و بوکان با حضور رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در مهاباد و با حضور گزینشی خبرنگاران برگزار و موضوعات مختلف این دو شهرستان بررسی شد اما در خروجی اخبار خبری از موضوع جنجالی زمین خواری اراضی سد مهاباد نیست!!

به گزارش کردپرس، جلسه حفظ منافع بیت المال ویژه شهرهای مهاباد و بوکان با حضور رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، دادستان کل استان به همراه جمعی از مدیران کل دستگاه های خدمات رسان در فرمانداری مهاباد و با دعوت گزینشی خبرنگاران برگزار شد.

در این جلسه و به نقل از ایرنا؛ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: با همکاری مجموعه دستگاه اداری و ادارات کل، مشکلات تعاونی های مسکن و همچنین تصرفات اراضی ملی در دستور کار قرار گرفته و تلاش می کنیم در راستای خدمت به مردم و آرامش آنها اقدامات قانونی صورت گیرد.

ناصر عتباتی اضافه کرد: همچنین مشکلات ۲ تعاونی مسکن با اعضای قابل توجه نیز مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی در راستای حفظ حقوق مردم با در نظر گرفتن مواد قانونی اتخاذ شد که به صورت تمام کامل این مشکلات هم برطرف خواهد شد.

او با اشاره به اراضی تصرف شده محله مسکونی منطقه پشت تب مهاباد هم گفت: اراضی ملی تصرف شده توسط اهالی این منطقه نیز با در نظر گرفتن محدودیات قانونی و به نفع مردم واگذار خواهد شد.

عتباتی از رفع معارض کوه "ناله شکینه" بوکان خبرداد و گفت: کل مجموعه پارک جنگلی در اختیار مدیریت شهری بوکان قرار خواهد گرفت و در چهار نقطه دیگر از شهر بوکان هم ضمن حل مشکلات خارج از محدوده، خدمات آب برق و گاز نیز ارایه خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکلات اراضی ملی تصرف شده در محله پشت تپ بررسی و تصمیم گرفته شده که افرادی که بند جیم پرونده آنها سبز باشد به صورت رایگان واگذار و سند رسمی برای آنها صادر خواهد شد.

حسن عباسی بیان کرد: همچنین برای افرادی که بند جیم آنها قرمز است، قرار شد به صورت اقساطی و با مبلغ ناچیز و به نفع مردم واگذار شود.

او از رفع مشکلات تعاونی های مسکن آذرایثار و پیام خبر داد و گفت: مقرر شده ظرف یک ماهه آینده نسبت به تعیین تکلیف و واگذاری زمین به اعضا آن اقدام خواهد شد. در قالب رفع مشکلات تعاونی های مسکن بیش از ٤ هزار نفر از اعضای آنها صاحب زمین خواهند شد.

گفته می شود؛ در این جلسه بررسی تصرفات اطراف سد مهاباد که اهالی در حریم سد به غرس اقدام کرده و همچنین برداشت های غیر مجاز آب سد توسط موتورهای دیزلی نیز بررسی شده است.

اراضی جنجالی و تصرف شده حاشیه سد مهاباد که علیرغم تایید زمین خواری در آن از سوی سازمان بازرسی کل استان، هنوز اقدامی درخور برای مقابله با آن به غیر از برگزاری "جلسات مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز" انجام نگرفته است همچنان محل بحث است!

موضوع جنجالی اراضی تصرف شده حاشیه سد مهاباد، از سال های گذشته تا کنون ادامه دارد و اما دیگر عزمی برای مبارزه با زمین خواران دیده نمی شود و کارگروه های مبارزه به زمین خواری هم هر بار به چند مورد رفع تصرف مراتع یا چندین متر دیوارکشی در حدود اراضی منابع طبیعی خلاصه شده و مسئولان از این موارد قلیل با عنوان مبارزه با زمین خواری یاد می کنند.

در حالیکه زمین خواری بزرگ جلوی چشم همگان و در حاشیه سد مهاباد قرار گرفته اما مسئولان ترجیح می دهند در این خصوص سکوت کنند و تنها درباره چند پرونده کوچک تصرفات مراتع خبرسازی کنند.

در جلسه اخیر حفظ منافع بیت المال ویژه شهرهای مهاباد و بوکان با حضور رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، در مهاباد برگزار شد هم در خروجی اخبار خبری از موضوع اراضی سد مهاباد نیست!!

کد خبر 2764229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha