فرماندار مهاباد از افزایش زمین خواری در این شهرستان خبر داد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: تصرفات اراضی ملی و دولتی توسط اشخاص به صورت فردی، گروهی و همچنین مشاوران املاک در شهرستان مهاباد بسیار زیاد است.

به گزارش کردپرس از فرماندار مهاباد؛ حسن عباسی در جلسه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان  اظهار کرد:  دستگاه های اجرایی موظف هستند اراضی مربوط به دستگاه خود را محصور و نشانه گذاری کرده و همچنین برای تصرفات فعلی پرونده قضایی تشکیل داده و پیگیری کنند.

او بیان کرد: در راستای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی با هدف ساخت و ساز، محدوده ۵۷ روستا افزایش و الحاق به محدوده آنها انجام شده است.

عباسی اضافه کرد: تعهدات دولت برای فراهم کردن زمین در قالب طرح جوانی جمعیت هم باید عملیاتی شود و زمین به نسبت متقاضیان درنظر گرفته شود.

او با اشاره به ضرورت حل مشکلات تعاونی مساکن گفت: هفته آینده با حضور مدیرکل تعاونی های مسکن و مدیرکل راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف و رفع مشکلات تعاونی ها اقدام خواهد شد.

گفتنی است، وضعیت کنونی پدیده زمین خواری در مهاباد نشان می دهد؛ از شعار تا عمل بسیار فاصله است و خطوط قرمز مسئولان هم کمرنگ شده، چرا که مبارزه با زمین خواری، با سر دادن شعار حل نمی شود.

برجسته ترین مورد هم اراضی جنجالی و تصرف شده حاشیه سد مهاباد است که علیرغم تایید زمین خواری در آن از سوی سازمان بازرسی کل استان، هنوز اقدامی در شهرستان به غیر از برگزاری جلسات مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز! انجام نگرفته است.

کد خبر 2763384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha