افزایش فزاینده نفوذ چین در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش موسسه مطالعات منطقه ای مدیترانه، دولت چین در سالهای اخیر با ورود به بخش های مختلف اقتصادی در اقلیم کردستان، در این منطقه از عراق نفوذ زیادی پیدا کرده است.

به گزارش کردپرس، موسسه مطالعات منطقه ای مدیترانه در گزارشی به بررسی حضور چین در عراق و اقلیم کردستان ، در راستای بخشی از سیاست ورود این کشور به مسائل جهانی پرداخته و از سرمایه گذاری قابل توجه این کشور در بخش های مختلف در اقلیم کردستان خبر داده است.

این موسسه با اشاره به دایر شدن کنسولگری چین در اقلیم کردستان آن را نشانه توجه ویژه سیاسی به این منطقه دانسته اما تاکید شده که کشور چین نگاه خاص خود را در مسئله کردها دنبال می کند.

بر اساس این گزارش، شرکت های مختلف چینی در بخش های مختلف اقتصادی در اقلیم کردستان از جمله صنایع، زیرساختها، نفت و تجارت ورود پیدا کرده اند.

 موسسه مطالعات منطقه ای مدیترانه از جمله پیامدهای منفی هجوم چین به بازار اقلیم کردستان عراق را انباشت بازارهای اقلیم کردستان از کالاهای چینی عنوان کرده است.

با این حال، تاکید شده است چین در کنار ارسال حجم زیادی از کالا به اقلیم کردستان، با سرمایه گذاری مستقیم در بخش های مختلف اقتصادی در این منطقه باعث اشتغال زایی و رونق اقتصادی شده است.

با این حال تاکید شده که حضور قدرتمند چین در عراق و اقلیم کردستان ممکن است باعث افزایش نفوذ قابل توجه این کشور و وابستگی شدید عراق و اقلیم کردستان به این کشور شود.

کد خبر 2764135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha