خطر شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : با توجه به افزایش عوامل خطر رخداد بیماری تب برفکی در سطح استان ، نسبت به خطر شیوع این بیماری در بین دام‌های استان هشدار داد.

به گزارش کردپرس، امید خلیل زاده با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی بیماری به شدت واگیر دار بوده و در صنعت دامپروری با شیوع بالا و تلفات سنگین در دام‌های جوان رخ می دهد، افزود: رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از شیوع این بیماری داشته باشد.

او از تعطیلی تعدادی از میادین دواب مهم استان خبر داد و افزود: در راستای کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری در حال حاضر همه جمعیت دام سبک و سنگین استان تحت پوشش واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی استان بر علیه تب برفکی قرار دارند و تا اواخر سال این عملیات در سطح استان نیزبه صورت فازیک و کانونی ادامه دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی امنیت زیستی و ضدعفونی به ویژه در دامداری‌ها توسط دامداران، ، خودداری از جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری ، مشارکت و همراهی هرچه بیشتر دامداران در برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه دامپزشکی از این بیماری از اقدامات موثر در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری است .

خلیل زاده در پایان از عموم دامداران در خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شبکه های دامپزشکی شهرستان های محل سکونت خود تماس حاصل کنند.

کد خبر 2764085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha