چهره مردانه شورای شهر مهاباد تغییر کرد

سرویس آذربایجان غربی- با برگزاری مراسم تحلیف "شادی جنگلی" عضو جدید شورای اسلامی شهر مهاباد، ترکیب مردانه شورای شهر مهاباد تغییر کرد.

به گزارش کردپرس، اعضای شورای دور ششم مهاباد، ٣٠ خرداد ماه ١٤٠٠ بعد از چندین ساعت تاخیر، در اعلام نتایج شمارش آراء نامزدهای انتخابات، از سوی فرماندار مهاباد معرفی شدند.

در این انتخابات ١١٩ نفر برای کسب ٧ کرسی رقابت کردند و بر اساس شمارش آراء نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر مهاباد به ترتیب دارندگان بیشترین رای شامل؛ "آکو جنگلی" دارای ۴۰۹۴ رای، "طاهر جنگلی" با ۳۹۷۸ رای "امید خضری" با ۳۹۱۳ "حمزه نوذری" با ٣۸۹۷ "چیا آذربار" با ۳۸۹۶ "ارش شهابی دهبکری" با ۳۲۱۴ رای و "یوسف گنجی" با ۲۹۴۲ هفت عضو شورای شهر مهاباد در ششمین دوره تشکیل می دادند.

شورای دور ششم هم اما مانند شورای دور پنجم شهر که به اتهام فساد مالی در ٢٠ شهریور ماه سال ٩٩ منحل شده بود، بدون حواشی نبود و ترکیب شورا شاهد تغییراتی بر مبنای قانون شد.

در حالی که تنها ٨ ماه از آغاز به کار شورای جدید نگذشته بود که رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از دستگیری و بازداشت ٢ عضو شورای شهر مهاباد و ٢ نفر از کارمندان شهرداری این شهر به اتهام شکل گیری باند سازمان یافته برای تملک اراضی ملی خبر داد

در واقع هنوز ردپای فساد شورای دور پنجم از چهره شهر مهاباد زدوده نشده بود که دستگیری دو عضو شورای شهر و ٢ کارمند شهرداری به اتهام زمین خواری، خبر ساز شد و نشان داد؛ ضعف نظارتی بر عملکرد شوراهای شهر، می تواند سرمایه اجتماعی را یک شبه به باد دهد و کارنامه ایی غیر مقبول برای ناظران و عاملان بر جای بگذارد.

همین امر سبب شد رقابت های انتخاباتی ششمین دوره شورای شهر مهاباد با توجه به اتهامات فساد مالی شورای پیشین، بسیار کم شور و تنها با مشارکت ٣٢ درصد مردم همراه باشد و بازداشت ٢ عضو شورای دور ششم بعد از تنها ٨ ماه از شروع فعالیت هم بر نگرانی ها افزود و شورای شهر ٣ ماه در بلاتکلیفی به سر برد تا اینکه ترکیب شورای مهاباد با جایگزین کردن اعضای علی البدل تغییر کرد.

بر اساس ماده ۷ قانون شوراها و به دنبال درخواست شورای شهر از فرمانداری برای تعیین تکلیف وضعیت ۲ عضو شورا و استعلام ‌های صورت گرفته از استانداری آذربایجان‌غربی، "محمدجلال وطمانی" و "امیر خلیلی"، ۲ عضو علی البدل به عنوان جانشین ۲ عضو اصلی شورای شهر تعیین شده و آغاز به کار کردند.

ترکیب شورای شهر مهاباد در ٢٥ آبان ماه امسال در پی درگذشت "امید خضری" عضو شورای شهر مهاباد بر اثر عارضه قلبی، مجددا تغییر یافت.

امید خضری در دوره چهارم و ششم شورای شهر عضو شورای شهر مهاباد بود و به مدت یکسال نیز ریاست آن را برعهده داشت اما با درگذشت این عضو شورا ورود سومین عضو علی البدل هم به شورا قطعی شد و چهره مردانه شورای شهر تغییر یافت.

صبح امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه آیین تحلیف «شادی جنگلی»، عضو جدید و علی البدل شورای اسلامی شهر مهاباد با حضور فرماندارویژه شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر؛ برگزار شد.

گفته می شود؛ "شادی جنگلی" دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق است و در انتخابات شورای دور ششم با هزار و ۹۱۲ رای جایگاه دهم را کسب کرده بود. او در حال حاضر تنها زن عضو شورای دور ششم شهر مهاباد است.

کد خبر 2763959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha