قباد طالبانی: تداوم عدم پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان در سال آینده امکان پذیر نیست

سروس عراق و اقلیم کردستان- قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در دیدار با استیون چارلز هیچن، سفیر بریتانیا در در عراق اعلام کرد، آنها در تلاشند تا مشکل بودجه و حقوق کارمندان اقلیم کردستان را حل کنند و این مشکل نمی تواند در سال آینده ادامه یابد.

به گزارش کردپرس به نقل ازسایت خبری خندان، براساس اطلاعیه دفتر معاونت نخست وزیر اقلیم کردستان، در دیدار روز پنجشنبه در اربیل، در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی عراق و روابط بین اقلیم کردستان و بغداد گفت و گو شد، طالبانی اشاره کرد: « این وظیفه همه احزاب عراقی است که برای حفظ ثبات سیاسی و امنیتی در عراق تلاش کنند، اما برای بازگرداندن اعتماد، هر طرف باید حسن نیت خود را نشان دهد».

وی افزود: «تنها با حفظ ثبات و بازگرداندن اعتماد می توان مشکلات سیاسی از جمله مشکلات بین اقلیم کردستان و بغداد را به طور اساسی حل کرد».

معاون نخست وزیر در خصوص مسائل اقلیم کردستان و بغداد تاکید کرد که راه حل اساسی برای مشکلات، یک توافق جامع بلندمدت است که به نفع هر دو طرف باشد. اما در این مرحله اولویت اول دولت و شهروندان اقلیم کردستان رفع سریع مشکلات بودجه و حقوقِ حقوق بگیران است و این مشکل نباید در سال آینده ادامه پیدا کند. وی همچنین از کشورهای دوست و متحد خواست تا در حل این مشکل کمک کنند.

در این دیدار وضعیت داخلی اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، قباد طالبانی تصریح کرد: «در مدت اخیر فضای مثبتی برای حل مشکلات داخلی ایجاد شده و گام های خوبی در جهت وحدت و همبستگی میان احزاب کرد برداشته شده است». 

همچنین افزود: «من خوشبین هستم که اگر این فضای مثبت همچنان ادامه داشته باشد بخش مهمی از مشکلات حل شود و در نتیجه موقعیت اقلیم کردستان در عراق تقویت شود».

قباد طالبانی به بازگشت وزیر پیشمرگه به پست خود اشاره کرد و گفت: «روند اصلاحات در وزارت پیشمرگه با بازگشت وزیر سریعتر و بهتر اجرا می شود».

کد خبر 2763863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha