شکاف میان تورم و میزان افزایش حقوق مردم را فقیرتر می کند

سرویس آذربایجان غربی- عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در مجلس در برلزوم تناسب ‏افزایش حقوق سالانه با نرخ تورم تاکید کرد.

به گزارش کردپرس،  کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در صفحه مجازی خود نوشت: افزایش حقوق سالانه کارکنان شاغل دستگاه های اجرایی، بازنشستگان، موظفین و مستمری بگیران باید متناسب با نرخ تورم سالانه باشد.

او ادامه داد: به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ به دولت تذکر می دهم شکاف میان نرخ تورم و میزان افزایش حقوق، مردم را فقیرتر می کند و مجلس هرگز این موضوع را نخواهد پذیرفت.

درآمد دهک‌های پائین جامعه همچنان کفاف امور معیشتی آنها را نمی‌دهد

در همین خصوص نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید متناسب با نرخ تورم حقوق ها را افزایش دهیم، گفت: به واقع قدرت خرید افراد با حقوق ثابت کاهش پیدا کرده است لذا ما باید قدرت خرید مردم را بالا برده و متناسب با نرخ تورم حقوق ها را افزایش دهیم.

سید سلمان ذاکر با اشاره به صحبت‌های وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان و ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: دولت به دنبال کاهش تورم در اقتصاد کشور است و البته این موضوع الزاماتی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  به نظر می رسد که سفره مردم همچنان کوچک است، تاکید  کرد: درآمد دهک‌های پائین جامعه همچنان کفاف امور معیشتی آنها را نمی‌دهد و گلایه های زیادی در این بخش وجود دارد، بنابراین باید در این موضوع تدابیری اندیشیده شود.

او با بیان اینکه ما می توانیم در زمینه حقوق کارمندان در بودجه، پیشنهاد اصلاحی ارائه دهیم، بیان کرد: پیرو این پیشنهاد می توانیم حذف افزایش حقوق ۱۸ درصدی کارمندان را مطرح کرده و آن را به ۲۰ درصد برسانیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته شاید این موضوع بار مالی داشته باشد اما دولت باید این موضوع را بداند که هر موضوعی برای مردم هر چقدر هم بار مالی داشته باشد، ارزش دارد. چراکه دولت برای مردم است و ما نباید فکر کنیم که اگر برای مردم هزینه می‌کنیم، ضرر کرده ایم./

کد خبر 2763667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha