برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه امسال در بیجار برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی با اشاره به ظرفیت بالای استان کردستان در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان فردا ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه جاری در بیجار برگزار می شود، این جشنواره در ۲ بخش خیابانی و صحنه ای در بیجار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نخستین روز از این جشنواره نمایش های خواب نما، کژال، شهر زیبا و مسافر از غزه در بخش خیابانی اجرا می شود، اظهار کرد: در ۲۵ آبانماه در بخش صحنه ای اوریگامی، شاکش، بیر، تونل، لوماکا، مکبث، فصل دوم، پرسه های موازی و چنج در بخش صحنه این جشنواره اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: جلسات نقد و بررسی بلافاصله بعد از اجراها در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی برگزار می شود.

دریایی ادامه داد: کردستان یکی از قطب های اصلی هنرهای نمایشی کشور است و هر ساله شاهد برگزاری رویدادهای مختلف استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه کارهای هنری ما باید مردم محور و مردم پایه باشند، یادآور شد: اگر می بینید در استان کردستان بارش برنامه های هنری و فرهنگی وجود دارد به خاطر مردم محور و مردم پایه بودن ماهیت برنامه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های سیاچمانه و جشنواره مستوره اردلان در استان، بیان کرد: موسیقی افشار و عکس کرفتو، جشنواره هلپرکه بانه، جشنواره دف نوازی در سنندج و...از دیگر رویدادهای فرهنگی بزرگ در تقویم امسال است.

دریایی گفت: چندین برنامه و رویداد فرهنگی دیگر از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال جاری است که تمرکززادیی در اجرای برنامه ها با نگاه کشف استعدادهایی که در شهرستان ها وجود دارد و به عنوان یک اولویت  مهم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.

وی اظهار کرد: با نگاه تمرکززدایی برنامه ها و رویدادهای فرهنگی تنها به مرکز استان خلاصه نمی شود هر نقطه از این زیست بوم دارای ظرفیت های غنی و ارزشمند هنری است که باید دیده شود و به یک نقطه متمرکز نشویم.

کد خبر 2763164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha