ترکیه مناطق روستایی قندیل و گاره را بمباران کرد

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه روز گذشته به بهانه حضور نیروهای PKK در عملیات هوایی چندگانه، مناطق روستایی قندیل و گاره را بمباران کرد.

به گزارش کردپرس، در حالی که دولت ترکیه اعلام کرده که مناطق حضور نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) را در شمال کردستان عراق بمباران کرده است، منابع محلی در این مناطق از بمباران مناطق مسکونی روستایی توسط ترکیه خبر دادند.

وزارت دفاع ترکیه امروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در عملیات‌ چندگانه هوایی علیه قندیل و گاره در شمال عراق 12 هدف متعلق به نیروهای PKK  و  KCK که مسئولان این سازمان در آن حضور داشته اند، بمباران و منهدم شده است.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: «این عملیات هوایی برای دفع حملات تروریستی علیه ترکیه و نیروهای امنیتی کشور از شمال عراق با خنثی کردن PKK/KCK و سایر عناصر تروریستی و تامین امنیت مرزهای کشور انجام شد.»

در اطلاعیه فوق تاکید شده که این عملیات‌های هوایی «در چارچوب حق دفاع مشروع ماده 51 منشور سازمان ملل» انجام گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: «در این عملیات‌ چندگانه هوایی علیه قندیل و گاره که ساعت 18.00 امروز انجام شد، 12 هدف از جمله غارها، انبارها و مخفیگاههای گروه تروریستی تجزیه‌طلب که در آنها مسئولان تروریست‌ها نیز حضور داشتند، منهدم شد.»

وزارت دفاع ترکیه در این اطلاعیه مدعی شد که «در جریان عملیات‌ هوایی فوق، تمامی تدابیر لازم جهت جلوگیری از آسیب به غیر نظامیان، عناصر دوست، بناهای تاریخی، فرهنگی و محیط زیستی اتخاذ شده است.»

این در حالی است که رسانه های نزدیک به PKK، مدعی بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده های ترکیه شده اند.

ترکیه مناطق روستایی قندیل و گاره را بمباران کرد

بنا بر گزارش فرات، در نتیحه بمباران مناطق مسکونی روستاهای قندیل توسط ترکیه، دو شهروند غیر نظامی مجروح شدند.

به نوشته این رسانه، ترکیه روز گذشته روستاهای قندیل را بمباران کرد. دلشیر ابراهیم  شهردار مشترک بنار قندیل، اعلام کرد که «جنگنده‌ها بر فراز روستاهای قندیل پرواز می‌کنند و روستای بکریسکان و چند روستای دیگر را بمباران کرده‌اند.»

هنوز دربارهٔ آمار جانباختگان و مجروحان، هیچ اطلاعی در دست نیست. 

لازم به ذکر است که در نتیجه حملات پهپادی دو روز گذشته ترکیه به روستای بوسکنی از توابع شهر رانیه دست کم دو شهروند غیر نظامی مجروح شدند.

کد خبر 2762981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha