ساعت های دست ساز سوئیس با رنگ و لعاب کردی

سرویس جهان- کمپانی ساعت سازی Bajer سوئیس که توسط یک بانوی کرد ترکیه تاسیس شده است، ساعت هایی دست ساز با تاسی از فرهنگ و هنر کردی به بازار ساعت جهان ارائه کرده است.

به گزارش کردپرس، خانم لیلا اویسال، یکی از شهروندان کرد تبعه ترکیه از جمله کارآفرینان موفق کرد است که شرکت ساعت سازی خود را با الگو گرفتن از مولفه های فرهنگ و هنر کردی در سوئیس تاسیس کرده است.

شرکت ساعت سازی Bajer که در زبان کردی به معنی شهر است، از نظر لیلا اویسال نمایانگر تلفیقی از هنر و فرهنگ کردی و تکنولوژی روز برای سنجش زمان است که در طراحی ساعتها از مولفه های فرهنگ و هنر کردی، بویژه قالی های دستباف زنان کرد استفاده شده است.

لیلا اویسال دانش آموخته ارشد هنر طراحی از دانشگاه هاروارد است و قرار است دکترای خود را در موسسه تکنولوژی ماساچوست یا ام آی تی با گرایش تغییرات آب و هوا ادامه دهد.

این خانم هنرمند در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته است شرکت ساعت سازی Bajer با هدف شناساندن بخشی از فرهنگ و هنر کردی از طریق ساعتها و دستبندهای لوکس تاسیس شده است. به گفته او، در هر کدام از طرح های ساعت های این شرکت، از روایت هایی که زنان کرد در تار و پود قالی نشانده اند، الگوبرداری شده است.

شرکت ساعت سازی Bajer در سال 2018 تاسیس شد و در سال جاری محصولات خود را شامل ساعت و دستبند با بازار ارائه کرده است. ساعت های طراحی شده توسط این خانم هنرمند که به صورت دست ساز تولید می شود، در 15 مدل و با قیمت هایی از 1250 تا 3290 دلار قیمت دارد.

کد خبر 2762978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha