ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به دانش آموزان سنندجی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به ۱۵۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی از ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به ۱۵۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در مرکز کردستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده مابین آموزش و پرورش استثنایی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، اردوی جهادی با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی گلها، توحید و نوآوران در سنندج آغاز شد.

وی افزود: در این اردوی جهادی گروهی متشکل از دندانپزشکان مجرب و متخصص دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستانخدمات دهان ودندان شامل ترمیم، جرمگیری، کشیدن دندان، فلوراید تراپی و آموزش بهداشت دهان و دندان را به دانش آموزان در مدرسه ارائه می دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: دانش آموزانی که نیاز به انجام عصب کشی، ترمیم عمیق و سایرخدمات تخصصی داشته باشند از طرف مدرسه به کلینیک دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارجاع و معرفی می شوند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه های آموزشی نیازمند ارائه خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی هستند، ادامه داد: آنان از این طریق می توانند بر محدودیت های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این خدمات با هدف ایجاد، تقویت فرصت های برابر و رعایت عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می شود، یادآور شد: برنامه های ارتقاء سلامت دانش آموزان از اثربخش ترین برنامه ها و تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با یادآوری اینکه آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان ها محسوب می شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می آید، بیان کرد: توجه به تامین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش آموزان امری مهم و ضروری است.

محمدی گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش آموزان نوعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده است. تأمین سلامت و ارتقای سواد سلامت دانش آموزان از اولویت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که انجام آن نیازمند همیاری و همکاری سایر دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

کد خبر 2762923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha