ترکیه سفیر خود را از اسرائیل فراخواند

سرویس ترکیه - وزارت خارجه ترکیه شاکر اوزکان تورونلار، سفیر خود در تل‌آویو را برای رایزنی به آنکارا فراخواند.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار  اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از آن‌ که اسرائیل درخواست آتش‌بس را نپذیرفت و به حملات خود به غیر نظامیان غزه ادامه داد، این کشور تصمیم به فراخواندن سفیر خود از تل‌آویو کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: «دولت ترکیه شاکر اوزکان تورونلار، سفیر کشورمان در تل‌آویو را برای رایزنی به آنکارا فراخوانده است.»

بر اساس این اطلاعیه این تصمیم با توجه به فاجعه انسانی در غزه به دلیل عدم پذیرش درخواست آتش‌بس، تداوم حملات علیه غیر نظامیان و عدم اجازه ورود مستمر کمک‌های بشردوستانه از سوی اسرائیل، گرفته شده است.

در همین زمینه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز امروز در سخنانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول اصلی حملات به غزه و کشتار غیر نظامیان دانست و از قطع رابطه خود با او خبر داد. اردوغان گفت که نتانیاهو دیگر مخاطب سخنان او نخواهد بود.

لازم به ذکر است،  پس از آن که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه مسلح حماس، صبح روز هفتم اکتبر عملیات همه جانبه‌ای موسوم به «طوفان الاقصی» را در پاسخ به تجاوزات مداوم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و ارزش‌های مقدس آنان به‌ ویژه مسجد الاقصی» آغاز کرده بودند، ارتش اسرائیل نیز بمباران هوایی شدید نوار غزه را آغاز کرد.

در نتیجه  تشدید تنش‌ها تا کنون هزاران نفر  جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 2762842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha