رشد شهرک های صنعتی زمینه توسعه کردستان را فراهم می کند

وزیر کشور که همراه با رییس جمهور به کردستان سفر کرده است، گفت: رشد شهرک های صنعتی می تواند زمینه توسعه صنعتی را در استان کردستان فراهم کند.

به گزارش کرد پرس، احمد وحیدی در افتتاحیه شهرک صنعتی سنندج ۴ که در جریان دومین دور سفر رئیس جمهور به استان انجام شد، گفت: تکمیل زیرساخت های مهم این شهرک صنعتی با دستور رئیس جمهور در سفر نخست به استان، سرعت پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲ پروژه مهم و اساسی در این شهرک شامل جاده دسترسی و آبرسانی به اتمام رسید، افزود: بیش از ۲۰۰ قطعه زمین در فاز نخست این شهرک صنعتی به متقاضیان واگذار شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: این شهرک صنعتی به همت مسئولان استان به ویژه مدیران شرکت شهرک های صنعتی در راستای توسعه صنعتی کردستان ایجاد شده و آماده استقرار واحدهای تولیدی است.

وحیدی ادامه داد: با تکمیل ۲ فاز شهرک صنعتی سنندج ۴ برای ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود بنابراین می طلبد مسئولان برای ایجاد فاز دوم این مجموعه هم نهایت تلاش خود را بکار گیرند تا بتوانیم بخشی از مشکل بیکاری جوانان این دیار را برطرف کنیم.

عملیات اجرایی مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صنفی کردستان آغاز شد

همچنین عملیات اجرایی مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صنفی کردستان در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور امروز جمعه با حضور وزیر کشور آغاز شد.

مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صنفی کردستان در زمینی به مساحت ۶ هکتار و در جوار فاز نخست شهرک صنعتی سنندج چهار (سرنجیانه) احداث می شود.

براساس برآوردهای انجام شده برای احداث زیرساخت های شهرک کارگاهی دانش بنیان استان نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کد خبر 2762779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha