اعلام سه روز عزای عمومی در ترکیه

سرویس ترکیه - در پی حمله اسرائیل به بیمارستانی در غزه و کشتار غیر نظامیان، رئیس جمهور ترکیه سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، پس از حمله اسرائیل به بیمارستان الاهلی در غزه و جان باختن صدها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، سه روز عزای عمومی اعلام کرد و به دنبال آن پرچم‌ها در سراسر این کشور به حالت نیمه افراشته درآمدند.

رئیس‌جمهور ترکیه شب گذشته با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی اظهار داشت: «ما به عنوان ترکیه، درد و غم بزرگی را که برادران فلسطینی‌مان تحمل می‌کنند در قلبمان حس می‌کنیم. به احترام هزاران شهید در فلسطین که اغلب آنها کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه هستند در کشورمان 3 روز عزای عمومی اعلام می شود.»

او افزود: «برای سهیم شدن در غم مردم فلسطین که در حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان سه روز عزای عمومی اعلام شده و در کلیه نمایندگی‌های کشور در داخل و خارج، تا غروب آفتاب روز 21 اکتبر، پرچم‌ها به حالت نیمه افراشته در می‌آیند.»

گفتنی است، در روزهای اخیر بسیاری از رسانه های مربوط به کردستان ترکیه از دوگانگی رفتار ترکیه نسبت به کشتار غیر نظامیان در غزه و کردستان سوریه، انتقاد کردند.

کد خبر 2762157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha