حریق ۳۱۶۷ هکتار از عرصه‌ های طبیعی در کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۳ فقره آتش سوزی در استان ثبت و ۳ هزار و ۱۶۷ هکتار از مراتع و جنگل ها طعمه آتش شد.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور گفت: بیشترین آتش سوزی ثبت شده در سال جاری مربوط به جنگل ها و مراتع مریوان بود که با تلاش مردم و نیروهای اطفای حریق، مهار شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری در شهرستان بانه ۵۲ فقره آتش سوزی به مساحت ۱۷۴ هکتار جنگل طبیعی، ۲ فقره به مساحت ۴ هکتار اراضی جنگلی و ۲ فقره به مساحت ۳.۵ هکتار مرتع اتفاق افتاد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان آمار آتش سوزی شهرستان سروآباد را ۲۸ فقره به مساحت ۲۰۵ هکتار جنگل طبیعی و ۶ فقره به مساحت ۶۷ هکتار مرتع اعلام کرد و افزود: در شهرستان سنندج ۸ فقره به مساحت ۲۴۸ هکتار مرتع و یک فقره به مساحت ۲۵ هکتار جنگل طبیعی ثبت شد.

شریفی پور با اشاره به وقوع ۲۸ فقره آتش سوزی مرتع به مساحت ۵۰۸ هکتار در شهرستان سقز، ادامه داد: امسال در شهرستان قروه ۴ فقره به مساحت ۴۱ هکتار مرتع آتش سوزی روی داد.

وی یادآور شد: همچنین ۶۵ فقره حریق به مساحت هزار و ۵۹۸ هکتار و ۶ فقره به مساحت ۵۱ هکتار مرتع در مریوان، ۲ فقره به مساحت ۱۲ هکتار مرتع در بیجار و ۳ فقره به مساحت ۳۰ هکتار اراضی جنگلی و ۱۱ فقره به مساحت ۱۱۸ هکتار مرتع و یک فقره به مساحت ۳ هکتار جنگل دست کاشت در کامیاران، دچار حریق شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: در شهرستان دیواندره ۷ فقره به مساحت ۴۳ هکتار مرتع و شهرستان دهگلان هم ۷ فقره با ۳۶ هکتار مساحت، آتش سوزی ثبت شده است.

کد خبر 2762076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha