محکومیت ۷۵ نفر از مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی کردستان در ۶ ماهه اول

بازرس کل استان کردستان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، برای ۲۳ نفر از مدیران استان در دادگاه تجدیدنظر، محکومیت قطعی و در حوزه تخلفات اداری نیز برای ۵۲ نفر از کارکنان اداری دستگاه های اجرایی محکومیت حاصل شده است.

عیسی هواسی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: در سال جاری ۱۷ برنامه کلان محور از سازمان بازرسی کشور به بازرسی استان ابلاغ شده که در تعامل و همکاری با دادگستری کل استان کردستان در حال اجرای این برنامه ها در استان هستیم.

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری، در حوزه شناسایی و جلوگیری از زمین خواری و تصرف اراضی ملی و دولتی،  ۹۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع از اراضی شهری و ۴۴ هکتار از اراضی ملی پیشگیری به عمل آمده و همچنین از تغییر کاربری بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی شهری جلوگیری شده است.

بازرس کل استان کردستان افزود: جلوگیری از زمین خواری به مساحت ۵۰ هزار مترمربع در اراضی تحت تملک یکی از دانشگاه های استان به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان و همچنین شناسایی ۳۸ هزار مترمربع اراضی دولتی در سنندج با ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اقدام شده است.

هواسی ادامه داد: با اقدامات این اداره کل، از تحقق ویژه خواری و بروز رانت ۳ هزار میلیارد تومانی در یکی از شهرهای استان از طریق تغییر کاربری ۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی فضای سبز، تجاری و مسکونی با همکاری دستگاه قضایی استان ممانعت به عمل آمد.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه اول سال جاری، برای ۲۳ نفر از مدیران استان در دادگاه تجدیدنظر، محکومیت قطعی حاصل شد و همچنین در حوزه تخلفات اداری نیز برای ۵۲ نفر از کارکنان اداری دستگاه های اجرایی استان محکومیت حاصل شده است.

کد خبر 2761936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha