پیامدهای حمله انتحاری آنکارا برای کردها

برخی کارشناسان مسائل کردها هشدار داده اند ترکیه حمله انتحاری اخیر در آنکارا را دستاویزی برای حمله به گروه های مختلف کرد از جمله کردهای سوریه قرار خواهد داد.

حمله انتحاری این هفته در آنکارا که پ.ک.ک آن را بر عهده گرفته است، واکنش های فوری دولت ترکیه و حملات این کشور علیه گروه های کرد در داخل ترکیه و اقلیم کردستان عراق را در پی داشت.
جینا لینوکس، تحلیلگر مسائل کردهای مقیم استرالیا نیز در صفحه اجتماعی ایکس، این حمله را غیرعاقلانه توصیف کرده و گفته که به نفع کردها نیست.
او هشدار داده است که ترکیه این حمله را دستاویزی برای اهداف سرکوبگرانه خود علیه همه کردها از جمله کردهای سوریه قرار خواهد داد.
این کارشناس مسائل کردها به پ.ک.ک توصیه کرده است باید تاکتیک های خشونت آمیز کلاسیک را کنار گذاشته و از اقدامات بیهوده که هیچ منفعتی برای کردهای ترکیه ندارد، دست بکشد.
اما فردریکه گردینک، کارشناس هلندی مسائل کردها و پ.ک.ک که تحقیقات زیادی درباره این گروه انجام داده، معتقد است ترکیه فارغ از این که پ.ک.ک چه اقدامی انجام می دهد، همیشه به دنبال سرکوب هرچه بیشتر کردها حتی سیاستمدارانی است که به دنبال حل مسئله کردهای ترکیه از راه مسالمت آمیز هستند.
او با اشاره به دستگیری ده ها تن از فعالان حزب چپ سبز پس از این انفجار، گفت: ترکیه از هر اتفاقی برای سرکوب کردها استفاده می کند.

کد خبر 2761850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha