۱۲۸ برنامه توسط هنرمندان حاضر در جشنواره موسیقی ویژه اقوام ایرانی در سنندج اجرا شد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: در طول ۳ روز ۱۲۸ اجرا توسط ۲۵ گروه از ۱۸ قوم و ۲ گروه مهمان از خارج از کشور در جشنواره موسیقی اقوام در سنندج برگزار شد.

به گزارش کرد پرس، علی مرادی در اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی ویژه اقوام ایرانی در سنندج، گفت: هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای والا و گنجینه‌ای از فرهنگ و سنن بوده و در میان همه هنرهای والا، شعر و موسیقی آهنگ حیات و ضرباهنگ زندگی است

وی با بیان اینکه شعر و موسیقی اقوام در بستر ایران زمین بسیار غنی است و به آن می بالیم، اظهار کرد: وحدت و همدلی اقوام ایرانی در هفته وحدت که بالاترین مخلوق الهی ولادت یافته، در قالب جشنواره موسیقی اقوام در سنندج به خوبی به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، کردستان را سرزمین مهر و مهرنشینی توصیف و به سنندج شهر خلاق موسیقی اشاره کرد و افزود: در جشنواره موسیقی اقوام، بازآفرینی وحدت و نمایش همدلی و اصالت مشهود بود.

مرادی با اشاره به قدرشناسی هنرمندان و تقدیر از خانواده شهدا، ادامه داد: در طول سه روز ۱۲۸ اجرا توسط ۲۵ گروه از ۱۸ قوم و ۲ گروه مهمان از خارج از کشور در جشنواره موسیقی اقوام در سنندج برگزار شد.

کد خبر 2761546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha