سنندج و کرمانشاه ظرفیتی بی‌نظیر برای تشکیل منطقه خلاق جهانی هستند

سرویس کرمانشاه _ رییس سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: سنندج و کرمانشاه به عنوان 2 شهر خلاق موسیقی و غذا در کنار هم دارای زیست بوم مشترک هستند و به خوبی می تواند منطقه خلاق را در جهان را ایجاد کند.

به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، نشست شهرهای خلاق با حضور شهرداران، روسای کمیسیون های فرهنگی شوراهای اسلامی و روسای سازمان های فرهنگی شهرهای خلاق ایران در سنندج برگزار شد.

دکتر ایمان درخشی رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: این نشست فرصت خوبی برای تعامل بیشتر در مسیر تحقق اهداف شهرهای خلاق است.

وی افزود: امیدواریم در نشست‌های بعدی شاهد حضور مسئولان و نمایندگانی از هر 5 شهر خلاق ایران زمین باشیم تا بتوانیم با همدلی بیشتر، در مسیر مانایی شهرهای خلاق گام‌های اساسی برداریم.

رییس سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه و کردستان تنها منطقه خلاقی هستند که در مجاورت و کنار هم یک پهنه زیبایی از آواها، نواها و سنت‌ها را در منطقه زاگرس‌نشین تشکیل داده‌اند.

درخشی ادامه داد: سنندج و کرمانشاه به عنوان 2 شهر خلاق موسیقی و غذا در کنار هم دارای زیست بوم مشترک هستند و به خوبی می تواند منطقه خلاق در جهان را ایجاد کند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی هرچه بیشتر بین شهرهای خلاق و خاصتا کرمانشاه و سنندج تاکید کرد و گفت: ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور با دربرگیری استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان از اتفاقات خوبی بود که رقم خورد اما متاسفانه تغییرات مدیریتی، این روند را کند کرد.

گفتنی است؛ این نشست تخصصی با حضور شهرداران و متولیانی از شهرهای سنندج، کرمانشاه و رشت به عنوان 3 شهر خلاق ایران در جهان و در راستای ایجاد تعامل و همبستگی هرچه بیشتر بین شهرهای خلاق به میزبانی شهر سنندج صورت گرفت.

 

کد خبر 2761594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha