برگزاری کارگاه آموزش گردشگری سبز برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ کارگاه آموزش گردشگری سبز ویژه مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۹ مهرماه با اعلام این خبر گفت: در هفته گردشگری کارگاه‌های آموزشی متعددی در حوزه‌های مختلف برای فعالین گردشگری استان کرمانشاه برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه پیش از این دوره‌هایی برای راهنمایان گردشگری، مدیران مراکز اقامتی و کودکان و نوجوانان در هفته گردشگری برگزار شده است، گفت: با توجه به نقش و اهمیت فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی یک کارگاه آموزشی تخصصی نیز در این حوزه برگزار شد.

او با اعلام اینکه امسال شعار هفته گردشگری، «گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» است، افزود: با توجه به اینکه مهمترین ویژگی اقامتگاه‌های بوم‌گردی سازگاری آن‌ها با محیط زیست است، کارگاه آموزشی با عنوان گردشگری سبز با حضور مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه برگزار شد.

فرمانی گفت: در این کارگاه که در اقامتگاه بوم‌گردی ساناو در شهرستان جوانرود برگزار شد، بر لزوم نقش آفرینی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان بر لزوم حفاظت از محیط زیست و احیاء فرهنگ اصیل بومی و محلی تاکید شد.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمترین آسیب را به طبیعت می‌زنند

همچنین مسلم عظیمی مدرس دوره آموزشی گردشگری سبز در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اظهار کرد: بوم‌گردی‌ها کمترین آسیب به طبیعت و محیط زیست دارند و این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آنهاست.

مدرس دوره آموزشی گردشگری سبز در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، افزود: در گردشگری سبز بهینه‌ترین استفاده از منابع آبی و انرژی‌های تجدید پذیر همواره مورد تاکید قرار دارد.

او ادامه داد: ارتباط فعال با گروه‌های محیط زیستی محلی، عدم استفاده از مواد پلاستیکی، استفاده از فرهنگ و داشته های محلی، لباس، غذا، موسیقی و... از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی قرار گیرد.

عظیمی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی متناوب و مستمر یکی از نیازهای اساسی برای فعالین اقامتگاه‌های بوم‌گردی است،گفت: کمک به حفظ میراث ملموس و ناملموس و ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر وظایف اقامتگاه‌های بومگردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 2761496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha