جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنندج گفت: همزمان با هفته گردشگری جشنواره غذاهای سنتی با عنوان «سفره کُردی» در سنندج برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، امیر صادقی گفت: جشنواره غذاهای بومی کردستان ۱۲ مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در ۳ بخش غذاهای اصلی، پیش غذا، دسر و دمنوش با حضور مسئولان، هنرمندان، داوران و شرکت کنندگان در هتل جهانگردی سنندج برگزار می شود.

وی شناسایی و معرفی انواع خوراکی های بومی منطقه و حضور در جشنواره ها و نمایشگاه ها برای ارائه غذاهای محلی را از مهمترین اهداف این جشنواره بیان کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۰ نوع غذای محلی سنندج در آثار ملی ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنندج اظهار کرد: اصالت غذا، اصالت پیش غذا، طعم، مزه و مواد تشکیل دهنده، سفره آرایی و چیدمان سنتی، رعایت نکات بهداشتی، خلاقیت در ارائه غذا، دسر، شیرینی و دمنوش محلی از جمله مواردی است که برای امتیازدهی مورد توجه داوران قرار می گیرد.

صادقی با بیان اینکه به ۵ نفر برتر جوایز نفیسی اهدا می شود، ضمن دعوت از تمامی رستوران دارها، مدیران بوم گردی و آموزشگاه های آشپزی این شهرستان، بیان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می توانند با شماره ۰۹۱۸۸۷۷۴۷۰۶ تماس بگیرند.

کد خبر 2760912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha