مراجعه ۵۳۴ زائر به بیمارستان شهید شیخ الاسلام در مرز باشماق مریوان

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام گفت: طی ۱۰ روز گذشته، ۵۳۴ زائر اربعین حسینی برای دریافت خدمات سلامت به بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام که در مرز باشماق مریوان مستقر شده است، مراجعه کرده اند.

مصطفی فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: طی ۱۰ روز گذشته ۵۳۴ زائر عزیز اربعین حسینی که مرز باشماق مریوان را برای مشرف شدن به کربلای معلی انتخاب کرده اند، برای دریافت خدمات سلامت به بیمارستان سیار شهید محمد شیخ الاسلام که در این مرز مستقر شده است، مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۵۱۹ زائر (۵۱۱ نفر ایرانی و ۸ نفر غیرایرانی) به صورت سرپایی درمان شدند، ۱۵ نفر بستری و ۵ نفر جهت ادامه مراحل درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام اظهار کرد: بیشترین دلیل مراجعه این افراد به ترتیب مربوط به گلودرد، درد عضلانی، سردرد، فشارخون بالا، دیابت، اسهال و استفراغ، تروما و گرمازدگی بوده است.

فرامرزی ادامه داد: بیمارستان سیار ۵۰ تخت خوابی شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان از بیست وهفتم مردادماه امسال برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در پایانه مرزی باشماق شهرستان مریوان مستقر شده و هم اکنون در حال ارائه خدمات به زائران اربعین است.

کد خبر 2760213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha