ثبت ۴۴ هزار تردد زائر اربعین از مرز باشماق مریوان

فرماندار شهرستان مریوان گفت: از ۲۷ مرداد تا امروز ۴۴ هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان تردد داشته که ۳۳ هزار نفر آنان از طریق این مرز وارد عراق و عازم کربلای معلی شده اند.

اسماعیل احمدی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با بیان اینکه در مجموع ۴۴ هزار تردد از طریق مرز باشماق برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت شده است، گفت: در همین مدت، ۱۰ هزار و ۵۸ زائر نیز از طریق مرز باشماق به ایران بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز تاکنون ۲ هزار و ۵۴۳ زائر از مرز باشماق وارد عراق شده اند، افزود: کار اعزام زائران از مرز باشماق به عراق، هر روز از ساعت چهار بامداد تا ۱۸ عصر انجام می شود.

فرماندار شهرستان مریوان اظهار کرد: در آن سوی مرز امکانات حمل و نقل برای عزیمت زائران به سمت نجف و کاظمین فراهم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

احمدی به برپایی ۲۲ موکب در مرز باشماق و شهر مریوان اشاره کرد و ادامه داد: ۷ پارکینگ در شهر مریوان و مرز باشماق با ظرفیت ۱۲ هزار خودرو آماده ارائه خدمات به زائران است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۴۴ دستگاه اتوبوس و ۷۶ دستگاه مینی بوس بخش دولتی و خصوصی برای انتقال زائران به مرز باشماق آماده خدمت رسانی هستند.

کد خبر 2760176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha