انحلال تیم سویلو در اداره پلیس پایتخت

سرویس ترکیه - پس از برکناری رئیس پلیس آنکارا یکی از نزدیک ترین چهره ها به سلیمان سویلو، 40 تن از مدیران ارشد پلیس نزدیک به او نیز مشمول تغییر محل خدمت شدند.

به گزارش کردپرس، پس از برکناری ثروت ییلماز رئیس پلیس سابق آنکارا و یکی از نزدیک ترین چهره ها به سلیمان سویلو وزیر کشور سابق ترکیه، 40 تن از مدیران ارشد پلیس نزدیک به او نیز مشمول تغییر محل خدمت در مشاغلی پایین تر شدند. گفته می شود این تغییرات در راستای انحلال تیم سویلو در پایتخت ترکیه صورت پذیرفته است.

به نوشته پایگاه خبری گازته دیوار، پس از تصمیم علی یرلی کایا وزیر کشور جدید ترکیه، مبنی بر برکناری ثروت ییلماز رئیس پلیس آنکارا، اداره پلیس ترکیه در تصمیمی جدید نزدیک به 40 رئیس پلیس که در تیم ثروت یلماز رئیس پلیس سابق آنکارا بودند، را برکنار و به مناصبی پایین تر به کار گمارد. علاوه بر این، اخباری در دست است که اتهاماتی به برخی از این نام ها وارد شده است و به این ترتیب تحقیقاتی از سوی هیأت بازرسی اداره کل بازرسی امنیتی درباره این مدیران  آغاز می شود.

برخی نام هایی که در این فهرست وجود دارند، عبارتند از: ظفر کالکان رئیس پلیس منطقه چانکایا، جمیل کاراکایا رئیس پلیس شهرستان پولاتلی استان آنکارا، ارکوت ار مسئول مناطق سینجان و اتی مسگوت و قهرمان قازان، شریف علی ایلکر رئیس پلیس منطقه ینی محله، مومن توپاکتاش مدیر شاخه عملیات ویژه پلیس.

گفتنی است، ثروت ییلماز، رئیس سابق پلیس آنکارا، یکی از نام‌های مورد اعتماد سلیمان سویلو، وزیر کشور پیشین، با تصمیمی که در 2 آگوست منتشر شد، برکنار شد. پس از برکناری ییلماز، اخباری ز تغییرات عمده در اداره پلیس آنکارا منتشر شد.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی ترکیه این تغییرات را در ساختار وزارت کشور ترکیه، نشان دهنده عزم علی یرلی کایا مبنی بر انحلال تیم سیلمان سویلو ارزیابی می کنند.

پیشتر اخباری نیز از اختلافات جدی میان این دو شخصیت امنیتی در ترکیه منتشر شده بود.

کد خبر 2760095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha