جای روزنامه و نشریه وزین در استان فرهنگی مانند کردستان خالی است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: متاسفانه در استان کرستان مقداری در زمینه تولید مطلب دچار مشکل هستیم و متاسفانه جای روزنامه و نشریه وزین در استانی فرهنگی مانند کردستان خالی است.

به گزارش کرد پرس، عبدالرضا پورذهبی در دیدار با معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج، گفت: وقایع فرهنگی که در کردستان در حال وقوع است، بسیار ارزشمند بوده چرا که عده ای دوست دارند کردستان را جور دیگری معرفی کنند که اتفاقات دیگری در آن رخ می دهد اما فعالیت های فرهنگی در این استان بسیار چشمگیر برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران حضور پرشور علاقمندان به این هنر را دیدیم و امروز نیز که جشنواره رسانه ها برگزار می شود، وصول بیش از ۳۰۰ اثر در دبیرخانه این جشنواره نشانه دیگری از اهمیت فعالیت های فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: کردها از قدیم الایام در کنار دیگر اقوام در ایران زندگی کرده اند و متاسفانه در سطح کشور و یا همین استان هستند افرادی که می خواهند این پیوند را گسست بدهند که با فعالیت های فرهنگی می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: اگر مسئولان کشور در سفر به استان کردستان با اصحاب فرهنگ و هنر نشست داشته باشند به خوبی درک می کنند که تاثیرگذاران استان همین افراد فرهنگ و هنر هستند که در زمینه های مختلف فعالیت دارند و می توانند پیوندهای فرهنگی را در کشور گسترش دهند.

وی یادآور شد: متاسفانه ما همیشه کردستان را با حوادث آن به دیگران می شناسانیم مانند اتفاقات اوایل انقلاب، اما این نوع نگاه یک جفا در حق مردم کردستان است چرا که مردم این استان مردمی فرهنگی و هنرمندی هستند که در جشنواره های مختلف جزو برترین ها بوده اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه در بحث موسیقی، کارگردانی، نویسندگی، بازیگری و ... کردستان افراد برجسته ای دارد که می توانند تاثیر گذار باشند، بیان کرد: متاسفانه در استان کرستان مقداری در زمینه تولید مطلب دچار مشکل هستیم و متاسفانه جای روزنامه و نشریه وزین در استانی فرهنگی مانند کردستان خالی است.

حجت الاسلام پورذهبی گفت: حوزه رسانه و مطبوعات در کردستان نیازمند حمایت است چرا که بسیاری از خبرنگاران استان تنها از محل درج آگهی درآمد کسب می کنند و اگر بتوان از نظر مالی آنان را تامین کرد، خبرنگاران نیز تنها به دنبال قلم زدن و نویسندگی می روند.

وی اظهار کرد: متاسفانه مسئولان کشوری هر وقت اتفاقی در کشور بیافتد یاد کردستان می افتند، اما در معرفی و بیان فعالیت های فرهنگی، هنری، گردشگری، سیاسی و ... در این استان خودداری می کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: استانی مانند کردستان با دیگر استان های کشور تفاوت دارد چرا که ۸۵ درصد مردم آن اهل سنت هستند و ۱۵ درصد اهل تشیع و همین مسئله باعث شده نگاه ها به این استان متفاوت باشد.

به فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای، نگاه عدالت محوری داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: سومین جشنواره مطبوعات و رسانه های کردستان و اولین جشنواره مطبوعات و رسانه های ورزشی امروز قرار است که با یک وقفه ۱۰ ساله برگزار شود.

علی اصغر دریایی ادامه داد: ۳۸۴ اثر به دبیرخانه جشنواره در ۲ بخش اصلی، جنبی و ورزشی وصول شده از ۱۰۰ خبرنگار و روزنامه نگار سطح استان که امیدواریم سال آینده بتوانیم این جشنواره را کشوری برگزار کنیم.

وی یادآور شد: رسانه های ما در سالی که گذشت و استان درگیر ناآرامی هایی بود، بدون کمترین آسیبی سال را پشت سر گذاشتند و تنها یک مورد مشکل برای یکی از اصحاب رسانه پیش آمد که با ورود نماینده ولی فقیه ختم به خیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: نگاه ما به فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای یک نگاه متفاوت است و نگاهی عدالت محور به تمام فعالیت ها داریم که امیدواریم بتوانیم این حوزه را بیش از گذشته گسترش دهیم.

کد خبر 2760096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha