حجم خرید تضمینی گندم در کردستان به ۹۹۵ هزار تن رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا ۲۲ مرداد سال جاری ۹۹۵ هزار و ۶۴ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شده است.

جمال صالحی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۱۷ هزار و ۲۵۱ تن رسیده است، گفت: در حال حاضر هم ۸۲ مرکز در سطح استان اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان می کند.

وی افزود: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان های بیجار با ۲۵۸ هزار و ۱۹۰ تن، سقز با ۱۶۵ هزار و ۶۶۳ تن، دیواندره با ۱۵۸ هزار و ۳۳۲ تن و دهگلان با ۱۵۷ هزار و ۳۹۳ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های قروه ۱۴۹ هزار و ۳۰۱ تن، کامیاران ۶۶ هزار و ۶۷۶ تن، سنندج ۲۲ هزار و ۷۶۰ تن، بانه هفت هزار و ۱۴۳ تن، مریوان پنج هزار و ۸۵۹ تن و سروآباد سه هزار و ۷۴۷ تن است.

صالحی ادامه داد: در جدول سراسری خرید تضمینی گندم، کردستان بعد از استان های خوزستان و فارس قرار دارد و تاکنون رتبه سوم خرید این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی قرار بود که خریداری شود اما تا ۲۲ مرداد بیش از میزان پیش بینی شده خرید این محصول در استان انجام شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان بیان کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۱۴۹ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

کد خبر 2759520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha