آتش سوزی در عرصه های طبیعی کشور ۱۳۵ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۶۴۳ فقره آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل های کشور روی داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد بیشتر است.

به گزارش کرد پرس، عباسعلی نوبخت گفت: همچنین در این مدت، چهار هزار و ۱۳۲ هکتار از جنگل ها و مراتع دچار حریق شد که از لحاظ سطح، نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: از این سطح آتش سوزی، ۲ هزار و ۴۱۱ هکتار مربوط به جنگل های طبیعی و دست کاشت بود اراضی جنگلی هم ۳۳۳ فقره بوده است، ضمن اینکه آتش سوزی در مراتع نیز ۳۱۰ فقره در سطح هزار و ۷۲۱ هکتار بود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: امسال از محل صیانت از منابع طبیعی، ۳۰ میلیارد ریال و از محل تامین و تجهیزات ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

نوبخت ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین میزان آتش سوزی جنگل ها و مراتع را مناطق زاگرسی داشتیم افزایش اعتبارات در این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: اعتبار مقابله با حریق در زاگرس در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد ریال بود که سهم کردستان ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: امسال اعتبارات ملی پیش بینی شده برای زاگرس ۳۵۰ میلیارد ریال و سهم کردستان ۲۶ میلیارد ریال است.

نوبخت گفت: چند روز پیش نیز ۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات اطفای حریق آتش سوزی در مناطق جنگلی کردستان تخصیص یافت.

کد خبر 2759182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha