43 درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف به سازش می رسد

سرویس کرمانشاه _ معاون توسعه حل اختلاف قوه قضائیه آمار سازش در پرونده های شورای های حل اختلاف کشور را 43 درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد، این آمار به 50 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش کردپرس؛ حجت الاسلام هادی صادقی امروز در همایش اصلاح حسینی که با حضور مسئولین کشوری و استانی، بزرگان محلی و صلح یاران در کرمانشاه، بااشاره به تاثیرات توسعه فرهنگ صلح و سازش در بین مردم، اظهار کرد: مردمانی که در مسیر صلح و سازش حرکت می کنند، در مسیر رضای خدا قرار گرفته اند و نور خدا به آنها می تابد.

وی افزود: کسانی که از نور خدا بهره مند می شوند، این بهره مندی را هم به دیگران سرایت می دهند و جمع ها را نورانی می کنند.

معاون قوه قضائیه با تاکید براینکه باید از هر روشی برای ایجاد صلح و سازش بین مردم استفاده کرد، گفت: در ایام محرم باید یک همت عالی را از امام حسین گرفته و این فرهنگ را رشد و توسعه دهیم.  

وی در ادامه با بیان اینکه طی سالهای اخیر آمار صلح و سازش در کشور افزایش پیدا کرده، افزود: حدود سه سال پیش حدود ۲۹ درصد از پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف به سازش می رسید که در حال حاضر میانگین آن در بین استان های کشور به ۴۳ درصد رسیده است.

دکتر صادقی اظهار امیدواری کرد با همت صلح یاران این آمار در آینده به حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با کمک همه کسانی که دخیل در امر صلح و سازش هستند، بتوانیم آمار اختلافات بین مردم را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم و هنگامی که اختلافی بین دو نفر بوجود می آید در همان شروع آن را حل کنیم، نه اینکه اجازه دهیم کار بالا بگیرد.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه امام حسین(ع) به فضلیت های زیاد پیشقدم شدن برای ایجاد مصالحه تاکید داشته اند، افزود: همچنین در روایات دینی صله بین مردم مورد توجه جدی قرار گرفته، صله تنها به معنای دید و بازدید  نیست، بلکه دید و بازدید تنها بخشی از آن است. صله به معنای وصل شدن مومنین به یکدیگر و بخشیدن هم است که همبستگی بین آنها را بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: هرچند که ائمه معصومین و بویژه امام حسین(ع) روی صله داشتن و بخشنده بودن مومنان تاکید داشته اند، اما این تنها برای بین مومنان و در مقابل دشمنان باید محکم بود. شیطان و یزیدیان زمان که همان دشمنان هستند، تلاش زیادی می کنند که بین مومنین جدایی بیندازند، لذا باید حواسمان را جمع کنیم و نسبت به هم بخشنده باشیم.  

دکترصادقی در ادامه بااشاره به اجرای پویش به عشق امام حسین می بخشم در کشور، اظهار کرد:  در این پویش خانواده های داغدیده با اتصال دل خود به دل اهل بیت، از قصاص قاتلین عزیزان خود می گذرند و این اقدام آنها در ایام ماه محرم، ارزش کارشان صدچندان می شود.

وی با تاکید براینکه پیامبر اسلام هم به فضایل گذشت اشاره داشته اند، اضافه کرد: کسانی که از خون عزیزان خود می گذرند، بهشت را برای خود معامله کرده اند و هم در دنیا و هم در آخرت سربلند هستند.

معاون قوه قضائیه به اقدام دادگستری استان کرمانشاه برای برگزاری مراسم خون صلح در قالب پویش به عشق امام حسین در همایش اصلاح حسینی اشاره کرد و گفت: کرمانشاه اولین استانی است که این پویش را آغاز کرده و برگزاری آن در یک همایش بزرگ اقدامی بسیار ارزنده است که دستمریزاد دارد.

وی با بیان اینکه این پویش تا اربعین ادامه خواهد داشت، گفت: امیدواریم بتوانیم با توسعه این پویش هرکدام از صلح یاران بتوانند در ۴۰ پرونده سازش ایجاد کنند.

کد خبر 2758710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha