اداره مهاجرت ترکیه به انتشار خبر بسته شدن استانبول بر روی مهاجران واکنش نشان داد

سرویس ترکیه - اداره مهاجرت ترکیه به انتشار اخباری مبنی بر بسته شدن 39 منطقه استانبول بر روی مهاجران جدید واکنش نشان داد.

به گزارش کردپرس، روز گذشته اخباری مبتنی بر بسته شدن 39 منطقه استانبول یعنی تمامی آن بر روی مهاجران جدید در رسانه های مختلف ترکیه منتشر شد. اداره مهاجرت ترکیه وابسته به وزارت کشور، در واکنش به این خبر که واکنش های بسیاری را در این کشور در پی داشت، با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرد که به دنبال جلوگیری از تمرکز فضائی خارجیان در مناطق خاص این اداره در دوره هایی خاص برخی از مناطق و محلات را در فهرست مناطق ممنوعه قرار می دهد.

بر اساس این بیانیه استانبول از سال 2019 بر روی همه سوری هایی که قصد گرفتن اقامت پناهجویی را دارد بسته شده است. 

در ژانویه 2021 مناطق فاتح و اسنیورت بر روی درخواست های جدید اقامت بسته شده اند و در نتیجه ارزیابی های اداره مهاجرت در اکتبر 2022 ده منطقه استانبول بر روی خارجی ها بسته شدند. 

در ادامه این اطلاعیه آمده است که از ابتدای جولای 2022 هزار و 169 محله در 63 استان مختلف ترکیه به دلیل عبور جمعیت خارجی آن از مرز 20 درصد، به روی خارجی ها بسته شده است که از میان آنها 54 محله ای که به تازگی به مناطق ممنوعه اضافه شده اند، در استانبول قرار دارند.

اداره مهاجرت اعلام کرد که اخبار مبنی بر بسته شدن 39 منطقه در استانبول برای خارجی ها، منعکس کننده واقعیت نیستند و همچنان همان ده منطقه بر روی خارجی ها بسته شده اند. بر این اساس مطالعات نظارت و ارزیابی برای بررسی تمرکز فضائی در استان های مختلف ترکیه از سوی اداره مهاجرت این کشور ادامه دارد.

در این بیانیه درباره این که این 54 محله دقیقا کدام محلات هستند چیزی بیان نشده است.

گفتنی است، پس از انتخابات پر حاشیه 14 و 28 می که یکی از درخواست های مهم شهروندان از نامزدهای انتخاباتی برخورد جدی با موضوع پناهجویان و مهاجران خارجی و بازگرداندن آنها به کشورهایشان بود، دولت رجب طیب اردوغان نیز اهتمام جدی ای را برای بازگرداندن بسیاری از پناهجویان و مهاجران به کشورهایشان آغاز کرده است.

نیروهای پلیس گشت ترکیه در همه نقاط شهرهای بزرگ از جمله آنکارا و استانبول شهروندان را مورد بررسی هویت قرار می دهند. افراد خارجی که کارت هویت خود را به همراه نداشته باشند، به پاسگاه پلیس منتقل می شوند. در هفته های گذشته گروه هایی از شهروندان سوری و افغانستانی به کشورهای خود بازگردانده شدند.

شمار زیادی از پناهجویان از کشورهای خارجی دیگر از جمله ایران که چند سالی است در ترکیه منتظر پاسخ اداره مهاجرت به درخواست پناهجویی خود هستند نیز در ماه گذشته خبر منفی بودن نتایج درخواست خود را دریافت کرده و مجبور به خروج از این کشور شدند. درخواست های اقامت موقت شهروندان عادی نیز که با اقامت توریستی در این کشور زندگی می کردند تمدید نشد و در موارد بسیاری این اقامت ها باطل شدند.

به نظر می رسد، اردوغان در حال آماده شدن برای انتخابات شهرداری ها است که در ماه مارس آینده برگزار می شود. او دارد درخواست شهروندانی را به جا می آورد که از احزاب اپوزیسیون خواستار بازگرداندن مهاجران خارجی به کشورهایشان بودند.

کد خبر 2758331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha