وجود ۴۷۳ پروژه نیمه تمام اولویت دار در کردستان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: در حال حاضر ۴۷۳ پروژه نیمه تمام دارای اولویت با پیشرفت های ۳۰ تا ۷۰ درصد در استان وجود دارد.

به گزارش کرد پرس، اکبر محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان دهگلان با بیان اینکه در سال گذشته کلیه اعتبارات تخصیصی به تفکیک هر شهرستان به فرمانداران ابلاغ شد، گفت: این حق فرمانداران است که در جریان اعتبارات اختصاص یافته باشند و براساس آن برای اجرای پروژه های اولویت دار خود برنامه ریزی داشته باشند.

وی اظهار کرد: معتقدیم اعتبارات هر شهرستان باید در همان شهرستان هزینه شود و خوشبختانه به واسطه اطلاع دقیق فرمانداران از میزان تخصیص ها، ۱۰۰ درصد از اعتبارات در محل خود هزینه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: هم اکنون هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه نشده در حساب دستگاه های اجرایی استان موجود است.

محمدی ادامه داد: براساس آنچه قبلاً هم اطلاع رسانی شده است، رشد ۴۶ درصدی اعتبارات را در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته داریم که در این زمینه در رتبه ۱۴ کشوری قرار گرفته ایم که این مهم نسبت به سال گذشته ۱۰ رتبه ارتقاء پیدا کرد و این مهم حاصل تلاش استاندار محبوب و مردمی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور است.

وی با اشاره به سیاست ها و اولویت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در سال جاری، یادآور شد: در سالجاری این سازمان همسو با سیاست های نماینده عالی دولت در استان و با تاکید اولویت بندی پروژه های نیمه تمام استان سعی دارد نسبت به اتمام پروژه های مهم و تاثیر گذار در زمینه توسعه استان و همچنین پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد به صورت جدی اهتمام ورزد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با تاکید بر ضرورت همراهی هرچه بیشتر نمایندگان در راستای تحقق اهداف و برنامه های سازمان برنامه ریزی در استان، بیان کرد: در حال حاضر ۴۷۳ پروژه نیمه تمام دارای اولویت با پیشرفت های ۳۰ تا ۷۰ درصد وجود دارد که اجرای این تعداد پروژه حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

محمدی گفت: برنامه ریزی برای اتمام پروژه های نیمه تمام باید اولویت مسئولان باشد و نباید با شروع پروژه جدید بار مالی مضاعف را متوجه دولت کنیم و در صورت ضرورت تعریف پروژه جدید حداقل باید ۲۰ درصد از اعتبار مورد نیاز پروژه در سال اول تامین شود و سایر شرایط آئین نامه ماده ۲۳ قانون الحاق نیز رعایت شود.

وی با اشاره به اهمیت اعتبارات عمرانی نیز اظهار کرد: اعتبارات عمرانی می تواند اهرمی برای جذب اعتبارات دیگر شود و مدیریت درست اعتبارات عمرانی می تواند در راستای انتفاع حوزه های تولیدی و اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 2758165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha