۵۰ درصد واحدهای تولیدی کردستان خرد هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۰ درصد واحدهای تولیدی کردستان زیر ۱۰ نفر اشتغال داشته و جزو واحدهای تولیدی خرد محسوب می شوند.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی گفت: تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور، پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران در دست اجرا، جذب سرمایه گذار خارجی، تعریف طرح های صنعتی اشتغالزا و اولویت دار، فعال سازی واحدهای صنعتی راکد و غیر فعال از محورهای توسعه بخش صنعت در کردستان است.

وی اظهار کرد: با رایزنی های صورت گرفته با سرمایه گذاران شستا، ایمیدرو و ایدرو خوشبختانه بسترهای لازم برای توسعه و شکوفایی استان  نیز فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با برنامه ریزی و پیگیری های مکرر در راستای احیای واحدهای راکد نیز خوشبختانه ذوب آهن قروه با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فاز اول آن تا شهریور امسال با تولید فرومنگنز آغاز به کار می کند.

خلیقی با اشاره به اینکه کردستان در زمینه تولید طلا رتبه اول و در ذخیره طلا رتبه دوم کشور را دارد، ادامه داد: ۲۵ درصد لاستیک خودرو و ۷۰ درصد لامپ کم مصرف کشور در کردستان تولید می شود.

وی یادآور شد: همچنین ۶۸۰ واحد صنعتی کردستان از جمله ۴ واحد لبنی، ۱۹ واحد لوله و پلی اتیلن، ۱۱ واحد تولید روغن، سیمان کردستان، کاشی و سرامیک، قطعات بتنی و تراکتور، محصولات سلولزی، انواع سنگ تزئینی، فرش دستباف و لواز خانگی پتانسیل صادرات را دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: کردستان اکنون در رتبه ۱۹ صنعت قرار دارد و انتظار می رود با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آینده نزدیک شاهد ارتقا صنعت کردستان باشیم.

کد خبر 2758005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha