آتش سوزی روستای سفید خانی سیروان مهار شد

سرویس ایلام - سرپرست فرمانداری سیروان از مهار آتش سوزی برخی مناطق روستای سفید خانی از توابع این شهرستان در کمترین زمان ممکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد باقر شریفی افزود: شروع آتش سوزی از بستر کشاورزی محدوده روستای قلعه وزیر شروع و حدود ساعت ۱۴ دامنه آتش به اراضی ملی سرایت کرد که با تلاش مردم و مسئولان مهار شد.

وی با اشاره به اینکه حریق از نوع پوشش سطحی بوده که خوشبختانه به درختان بلوط آسیب جدی وارد نشده است، اظهار داشت: وحدت و همدلی مردم و مسئولان شهرستان باعث شد که این آتش سوزی در کمترین زمان ممکن مهار شود.

سرپرست فرمانداری سیروان تصریح کرد: حریق راس ساعت ۱۷ کامل مهار و به جهت جلوگیری از حریق مجدد منطقه به صورت کامل تا صبح روز بعد توسط اعضای بحران شهرستان پایش می شود.

شریفی با بیان اینکه حدود ۱.۵ هکتار اراضی ملی، ۲.۵ هکتار کشاورزی در این حادثه طعمه حریق شده است، گفت:علت حریق نامعلوم بوده ولی به صورت محسوس و نامحسوس برای شناسایی عامل یا عاملین حریق تحقیقات لازم در حال اجراست و به محض شناسایی  جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

سرپرست فرمانداری سیروان گفت: به دلایلی نامعلوم مساحت زیادی از مراتع و اراضی زراعی روستای سفید خانی طعمه حریق شد که بلافاصله نیروهای مردمی، مدیریت بحران شهرستان و استان در محل حاضر و بعد از ساعت‌ها تلاش موفق به مهار آتش شدند.

شریفی افزود: تلاش مضاعف و از خود گذشتگی اهالی روستای های منطقه در اولین دقایق وقوع آتش‌سوزی قابل‌ تقدیر و تحسین بوده و اگر مشارکت حداکثری آن‌ها نبود، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی این روستا و روستاهای اطراف دچار حریق می‌شدند. 

وی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های فراوان سال زراعی و پراکنش‌های زمانی و مکانی مناسب در تمامی نقاط شهرستان پوشش گیاهی مراتع و اراضی زراعی دارای تراکم بسیار بالا بوده که خطر آتش‌سوزی جدی‌ترین بحران این شهرستان در فصل تابستان و پائیز خواهد بود. 

سرپرست فرمانداری سیروان تصریح کرد: تأمین تجهیزات، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم ستاد بحران شهرستان و پویش مردمی مقابله با آتش‌سوزی باهدف حفاظت از مراتع و تلاش برای حفظ پوشش گیاهی اراضی ملی اولویت دارترین امری است که باید در این فصول مورد توجه جدی مردم و مسئولان قرار گیرد.

گفتنی است با حضور فرماندار، معاون فرماندار سیروان، معاون مدیرکل بحران استانداری ایلام، بخشدار کارزان، سرپرست حراست فرمانداری سیروان، هلال احمر شهرستان، جانشین و کارکنان سپاه ناحیه سیروان، آتش نشانی، منابع طبیعی شهرستان و آحاد مختلف مردم، آتش سوزی روستای سفید خانی مهار شد.

کد خبر 2757998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha