استاندار کردستان: اوج بی عرضگی مدیران بهره نبردن از ظرفیت مولدسازی است / برخی مدیران استان با تمام‌ توان کار نکرده اند

استاندار کردستان با بیان اینکه مولد سازی یکی از ظرفیت های بزرگی است که مدیران باید از آن بهره بگیرند، گفت: اوج بی عرضگی یک مدیر است که نتواند از این فرصت برای تامین اعتبار برای اجرای پروژه های خود بهره بگیرد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای برنامه ریزی کردستان، گفت: در حوزه های مختلف مشکلات بسیاری در استان داشته ایم که در ۲ سال گذشته سعی شده بخشی از آنها را علیرغم تمام محدودیت های اعتباری رفع کنیم.

وی اظهار کرد: ورود سرمایه گذاران خارجی به استان یکی از اولویت های کاری مجموعه مدیریتی استان بوده که به زودی یک سرمایه گذار خارجی از اقلیم کردستان عراق در زمینه تولید لوازم خانگی سنگین در سنندج فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه اشتغال ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر فراهم می شود.

استاندار کردستان افزود: در طول حدود ۲ سال گذشته در خصوص انتصابات با هماهنگی مجمع نمایندگان استان، مشاوره های خوبی را گرفتیم اما در نهایت به عنوان مدیر مجموعه استان، انتصابات با مسئولیت بنده صورت گرفته است.

زارعی کوشا ادامه داد: در حوزه فعالیت های عمرانی مشکلات فراوانی داریم و از مدیری در خصوص کوتاهی در اجرای یک پروژه هیچ توجیهی را نمی پذیریم و باید همه پای کار باشند.

وی یادآور شد: برخی از مدیران بر اساس ارزیابی های انجام شده با تمام توان خود کار نکرده و در همین راستا انتظار می رود با توجه به زمان باقیمانده فصل کاری، اعتبارات را هزینه کنند.

استاندار کردستان بیان کرد: پیمانکارانی که در پروژه های عمرانی انتخاب می شوند باید توانمند باشند و پیمانکارانی که وقت استان را تلف کرده و پروژه ها را خوابانده اند، خلع ید شده و حتی رتبه آنها پایین آورده شود تا دیگر زمان فعالیت های عمرانی استان را نگیرند.

زارعی کوشا گفت: با همه این اوصاف پروژه های عمرانی بسیاری در دست اجرا است و بسیاری از پروژه ها که به یک پروژه تاریخی تبدیل شده بودند، در حال اتمام هستند.

وی با بیان اینکه مولد سازی یکی از ظرفیت های بزرگی است که مدیران باید از آن بهره بگیرند، افزود: اوج بی عرضگی یک مدیر است که نتواند از این فرصت برای تامین اعتبار برای اجرای پروژه های خود بهره بگیرد.

استاندار کردستان اظهار کرد: اگر از ظرفیت مولد سازی به خوبی بهره بگیریم تا پایان سال می توان رقمی معادل ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تامین کرد که پروژه های نیمه تمام بسیاری را به اتمام رساند.

زارعی کوشا ادامه داد: در بحث بودجه فرایند کار و قانون مشخص است و انتظار می رود مدیران و فرمانداران بر اساس قانون بودجه برمامه های خود را تدوین و اجرایی کنند.

وی یادآور شد: مصوبات سفر رئیس جمهور باید توسط مدیران پیگیری شود تا تخصیص اعتبارات به موقع انجام گیرد تا بتوان مشکلات پروژه های ناتمام را رفع کرد.

استاندار کردستان بیان کرد: در بحث مصوبات محرومیت زدایی قراردادهای مهمی بسته شده که بر اساس آن در صورت تامین زمین تا ۷۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی توسط قرارگاه های مختلف، می تواند احداث شود.

کد خبر 2757921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha