نگاه قانون نظام صنفی باید نگاه توسعه گرانه باشد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: با توجه به اینکه قانون سال ۸۹ و ۹۹ به صورت سنتی تدوین شده، نیاز است بازنگری شود  چرا که قانون نظام صنفی باید نگاه توسعه گرانه داشته باشد.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در همایش روز ملی اصناف، گفت: با توجه به برنامه هفتم توسعه و سند و چشم انداز اصناف، خوشبختانه قانون نظام صنفی دستخوش تحول و تغییر شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان استان به امر تغییر قانون نظام صنفی توجه ویژه داشته باشند، افزود: اصناف نقش مهمی در اشتغال ایجاد می کنند به خصوص اصناف تولیدی که در حال حاضر ۹۲ درصد واحدهای تولیدی در نواحی و شهرک های صنعتی مستقر هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر در بخش اصناف قوانین خوبی مصوب شده اما متاسفانه تاکنون به آنها عمل نشده است.

خلیقی با اشاره به این مطلب که مهمترین قانون ساماندهی و ایجاد شهرک صنفی ماده ۱۶ برای بهبود فضای کسب و کار است، ادامه داد: متاسفانه تا کنون به این امر پرداخته نشده و انتظار می رود فرمانداران برای ایجاد شهرک های صنفی به خصوص شهرک صنفی تخصصی مثل شهرک فرش، پوشاک و ... اقدام کنند.

وی یادآور شد: یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در هر کشوری جامعه بزرگ اصناف و بازار است و این جامعه بزرگ توسط خود اصناف و مردم اداره می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: این نهاد بزرگ اجتماعی گرداننده چرخ های بزرگ اقتصادی هستند و موفقیت در آن منجر به موفقیت و پویایی و رشد اقتصادی کشور است.

خلیقی جامعه بزرگ اصناف را جامعه جهادگران نامید و گفت: اصناف در کنار ملت ایران در تمامی مراحل انقلاب مسیر توسعه را به جان خریدند و همواره حامی و پشتیبان نظام و مردم بودند.

وی افزود: اصناف در سطح کشور با جمعیتی بالغ بر ۳.۵ میلیون واحد صنفی و در استان کردستان با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب سازمان های صنفی سازماندهی شده اند و در ۴ دسته تولیدی صنفی، خدمات صنفی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

کد خبر 2757849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha