تنها ۱۶ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کردستان جذب شده است

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان، ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شد که ۳ هزار میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده و این رقم تنها معادل ۱۶ درصد اعتبارات مصوب است.

به گزارش کرد پرس، کیومرث حبیبی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استان فعال است، گفت: برای اتمام این پروژه های ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با ابراز اینکه پروژه های کوچک  مقیاس امروز جای خود را به پروژه های بزرگ مقیاس در سطح شهر سنندج داده است، افزود: ۴۲۲ پرونده حوزه شهر سنندج در ۱۶ جلسه کمیسیون ماده ۵ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه طرح تفصیلی شهر سنندج نیاز به بروزرسانی دارد، اظهار کرد: عمر مفید طرح تفصیلی شهر سنندج تمام شده است و برای انجام طرح جامع شهری سنندج ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حبیبی با یادآوری اینکه باید حق و حقوق شهرداری در مورد ۲۰ هکتار اراضی که از اداره کل راه و شهرسازی طلب دارند، به طور کامل پرداخت شود، ادامه داد: علیرغم فشاری که در زمینه کمبود زمین داریم، بر پرداخت حق و حقوق شهرداری سنندج در الحاق های بعدی تأکید کرده ایم.

وی افتتاح شهربازی روباز سنندج را نشان از تعامل مسئولان شهری با معاونت عمرانی استانداری دانست و یادآور شد: در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان، ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: این اعتبار باید ظرف ۳ سال به استان تزریق شود و قطعاً تحقق کامل آن تحول جدی در حوزه توسعه و عمران استان ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 2757806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha