امامان جمعه ارومیه و مهاباد هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند

سرویس آذربایجان غربی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه موقت مهاباد  سوزاندن قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کردند

به گزارش کردپرس از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه با تاکید بر لزوم توجه به حقوق بشر اظهار کرد: ادعای داشتن حقوق‌بشر با عمل به آن فرق دارد و مدعیان حقوق بشر نباید با کشتن و سوزاندن افکار و تفکر دیگران بگویند ما صاحب شعار حقوق بشر هستیم.

وی اضافه کرد: آتش زدن کتاب مقدس قرآن کریم نشانه آزادی بیان نیست چراکه این کلام‌الله یک بیان، ایده و ‌تفکر است.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا در دنیای امروز اظهار کرد: آنها برای اینکه به امیال خود برسند با ادعای حقوق بشری، ملت‌های دیگر را تضعیف می‌کنند و خود هر جنایتی علیه بشر انجام می‌دهند.
توهین به مقدسات ادیان الهی محکوم است
امام جمعه موقت مهاباد نیز گفت: توهین به مقدسات ادیان اهالی به ویژه به دین مبین اسلام و کتاب آسمانی میلیاردها مسلمان محکوم و غیرقابل قبول است.

ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در پایتخت سوئد افزود: مسلمانان جهان در محکومیت اهانت به قرآن کریم که احساسات همه را جریحه دار کرد، متحد عمل کرده و در برابر این گونه رفتارها بی تفاوت نباشند.
وی ادامه داد: اتحاد دولت‌های اسلامی و مسلمانان در برابر رخدادهای مختلف به‌ویژه در محکومیت توهین به مقدسات، ضروری است.
امام جمعه موقت مهاباد بیان کرد: تکرار هتک حرمت به مقدسات آسمانی به‌ویژه همزمان با ایام مقدسه امّت اسلامی ، اقدامی تحریک آمیز، نسنجیده و غیر قابل قبول و توجیه است که باید در برابر آن ایستاد.

کد خبر 2757669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha