کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت همزمان با سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کردپرس، معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز چهارشنبه در آیین افتتاح کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت گفت: سردشت شهر ایثار، شهادت، فداکاری، استقامت و از خودگذشتگی است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: دشمن با بمباران شیمیایی این منطقه جنایت بزرگی را مرتکب شد و مردم بی دفاع را ناجوانمردانه بمباران کرد.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه راه اندازی این کلینیک می‌تواند سردشت را به یک قطب درمانی در منطقه تبدیل کند، افزود: بنیاد شهید تمام خدمات لازم را برای جانبازان شیمیایی سردشت ارایه خواهد کرد.

او ادامه داد: هفته جاری یادآور خاطرات ناخوشایندی برای مردم ایران است و حادثه انفجار جزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ تن از مسوولان دولتی و بمباران شیمیایی سردشت هرگز از یاد و خاطره‌ها نمی‌رود.

کلنیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت که امروز به بهره‌برداری رسید دارای یک هزار و ۲۷۰ مترمربع زیربنا و در ۶ طبقه احداث شده و برای آن ۳۴۰ میلیاردریال هزینه شده است. این کلینیک به بخش‌های قلب، پوست، چشم و فیزوتراپی تجهیز شده است.

به گزارش کردپرس، تا قبل از این در سردشت فقط یک کلینیک برای بیماران شیمیایی وجود داشت که از امکانات لازم هم برخوردار نیست و تاکنون پنج بار افتتاح شده است. این کلینیک با تعدادی از پزشکان قرارداد امضا میکرد اما به دلیل عدم پرداخت حقوق این پزشکان، کلینیک تعطیل می‌شد.

این درمانگاه کفاف ٨ هزار مصدوم شیمیایی سردشت را نمی داد و از سویی دیگر عدم تمایل به کار پزشکان متخصص در کلینیک نیز مشکل ساز شده بود. با افتتاح کلینیک جدید قرار است درمانگاه قبلی نیز نوسازی و بازسازی شود.

غبارروبی و عطرفشانی مزار شهدای بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت، رونمایی از کتاب «جزیره خون»، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی، افتتاح کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت از دیگر برنامه‌های سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ سردشت است.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی ٦نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از ٨ هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شده است.

کد خبر 2757600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha