دادستان سنندج: پرونده اختلاس در علوم پزشکی کردستان در دست بررسی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: دستگاه قضائی به صورت مستقیم چند ماه پیش به بحث سوءاستفاده و اختلاس صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی کردستان ورود کرده و پرونده آن در یکی از شعب دادسرای سنندج در دست بررسی است.

محمد جباری در نشست خبری با رسانه های کردستان که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار کرد پرس در رابطه با اختلاس صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: در مرحله تحقیقات مقدماتی معیار ما قانون است و نمی توان آمار دقیقی از جزئیات پرونده را اطلاع رسانی کرد و با توجه به اینکه این موضوع در حال حاضر در مرحله تحقیقات قرار دارد، بر اساس قانون نمی توان بحث را باز کرد.

وی اظهار کرد: این پرونده با چند عنوان سواستفاده مالی، تحصیل مال از طریق نامشروع و اختلاس در یکی از شعب دادسرای سنندج تشکیل شده و فرآیند اجرایی آن با ورود مستقیم دادستانی به عنوان مدعی العموم و دستگاه قضائی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود: هیچ شکایت شاکی و یا گزارش مردمی و یا نهادهای نظارتی بر روی پرونده ثبت نشده و دستگاه قضایی پس از ورود به موضوع به نتایجی هم رسیده و برای چند نفر تفهیم اتهام و صدور قرار نیز صادر شده و همچنان نیز در دست رسیدگی است.

جباری ادامه داد: بدون شک پس از بررسی های اولیه و رسیدن به نتیجه نهایی، در مورد جزئیات پرونده اطلاع رسانی خواهد شد تا مردم عینا با مفهوم مبارزه دستگاه قضائی با فساد اداری در کردستان آشنا شوند.

وی یادآور شد: در کردستان همین پرونده در زمینه سواستفاده مالی وجود ندارد و چندین پرونده دیگر نیز تشکیل شده و در حوزه های مختلف منتظر گزارش نهادهای نظارتی و بازسی نبوده و به صورت مستقیم به موضوع ورود کرده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان بیان کرد: در بحث ورود به مفاسد اداری در حوزه استان کردستان، سیاست دستگاه قضایی پایش و رصد تمام دستگاه های اجرایی است و همان گونه که چند ماه پیش بحث استاندارد نیز پیش آمد، بحث فساد را پیگیر بوده و در فرصت مناسب جزئیات پرونده های تشکیل شده اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 2757320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha