نامزدی خویشاوندان بارزانی برای ریاست جمهوری عامل تفرقه میان کردها و شیعیان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب اتحادیە میهنی کردستان با انتقاد شدید از مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات و سایر سران این حزب، آنها را متهم کرد با نامزد کردن یکی از خویشاوندانشان برای پست ریاست جمهوری عراق باعث ایجاد تفرقه بین جریانات سیاسی کرد و شیعه شده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراق، فایق یزیدی در این باره گفت: ایجاد شکاف داخلی در میان جریانات سیاسی کرد و شیعه، به مأموریت حزب دمکرات تبدیل شده است. به ویژه اینکه نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و نایب رئیس حزب دمکرات کردستان که از پستش برای منافع حزبی سوء استفاده می کند پیشتر برای "برقراری وحدت در میان جریانات شیعه" به نجف سفر کرده است.

یزیدی خطاب به رهبران حزب دمکرات گفت: چرا برای حل اختلافات میان احزاب کرد و برقراری وحدت بین آنها - که به دلیل رقابت بر سر پست ریاست جمهوری آن را تخریب کرده اید - تلاش نمی کنید. ما به شما اعلام می کنیم که سیاست های اشتباه پارتی به نفع اقلیم کردستان نیست.

عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان همچنین از اقدام رهبر حزب دمکرات و سایر سران این حزب در زمینه تفرقه افکنی بین جریانات سیاسی کرد و شیعه از طریق اصرار بر نامزدی یکی از شخصیت های خویشاوند بارزانی برای پست ریاست جمهوری عراق انتقاد و تأکید کرد: مسعود بارزانی از پیامدهای اصرار بر نامزدی یک شخصیت مشخص برای این پست و ادامه رقابت با اتحادیه میهنی در این باره آگاه نیست.

کد خبر 27572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha