بستر سرمایه‌گذاری برای گیاهان دارویی در کرمانشاه فراهم است

سرویس کرمانشاه _ رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با تاکید بر فراهم بودن بسترهای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، گفت: جهاد کشاورزی براساس خواست متقاضیان، آمادگی دارد شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی و توسعه کشت زعفران و صنایع وابسته را فراهم کند.

به گزارش کردپرس، «شهریار قاسمی» در نشست با سرمایه گذار بخش خصوصی گیاهان دارویی، با معرفی قابلیت‌های کشاورزی کرمانشاه افزود: وجود ۱۱ اقلیم و طبیعت چهار فصل کرمانشاه، این خطه را به بستری مهم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل کرده است.

وی به ظرفیت های مناسب استان در حوزه خاک کشاورزی اشاره کرد و افزود: تصمیم داریم پروسه تولید در کرمانشاه را ساماندهی کنیم و تولید را به صنایع تبدیلی وصل کرده و ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی را بالا ببریم.

رییس جهاد کشاوری کرمانشاه، کشاورزی قراردادی را رکنی مهم در تولید پایدار عنوان کرد و گفت: در کشت های مختلف بویژه کشت قراردادی گندم دوروم رتبه نخست در کشور از آنِ کرمانشاه است.

قاسمی، ظرفیت کرمانشاه در حوزه توسعه کشت زعفران را بی نظیر برشمرد و گفت: هم اکنون ۴۵۰ هکتار زعفران در کرمانشاه کشت می شود و زعفران تولیدی کرمانشاه از مرغوبیت ویژه ای برخوردار است.

سرمایه گذار بخش خصوصی گیاهان دارویی در کشور هم با استقبال از سرمایه گذاری در کرمانشاه گفت: این استان ظرفیت بسیار مناسبی در بخش توسعه گیاهان دارویی دارد و در این راستا تمایل داریم در بخش توسعه کشت گیاهان دارویی سرمایه گذاری کرده و به اقتصاد استان کمک نماییم.

وی اظهار داشت: در مراحل اولیه کار تصمیم داریم بر روی مقوله توسعه کشت زعفران در کرمانشاه و صنایع وابسته به آن سرمایه گذاری نماییم.

وی در ادامه حوزه های مورد علاقه برای سرمایه گذاری در کرمانشاه را شامل سه حوزه زعفران، گیاهان دارویی و فرش ایرانی برشمرد و گفت: مجموع سرمایه گذاری مدنظر شرکت برای سرمایه گذاری در کرمانشاه حدود ۱۵ میلیون یورو است که ۱۰ میلیون یورو آن در بخش گیاهان دارویی و زعفران و پنج میلیون یورو از آن نیز در بخش فرش ایرانی است.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

کد خبر 27575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha