پیام استقرار سیستم موشکی هیمارس آمریکا در سوریه برای کردها

سرویس جهان- مجله فوربز آمریکا یکی از پیامهای استقرار سیستم موشکی هیمارس آمریکا در سوریه برای کردها را عدم خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در آینده ای نزدیک عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در واکنش به ادعای رسانه های ترکیه در مورد دستیابی نیروهای کرد سوریه به سیستم موشکی هیمارس آمریکا گفته اند درست است که این سیستم در سوریه مستقر شده است اما واشنگتن نه آن را در اختیار کردها قرار داده و نه نیروهای دموکراتیک سوریه را در مورد چگونگی استفاده از این سیستم موشکی آموزش داده است بلکه آمریکا از این موشکها برای محافظت از نیروهای خود در سوریه استفاده می کند.

مجله معتبر فوربز آمریکا در گزارش خود پیرامون این مسئله، دلیل انتقال سیستم دفاع موشکی هیمارس آمریکا در سوریه را افزایش تهدیدها علیه نیروهای آمریکایی در سوریه بویژه از سوی روسیه دانسته است.

این نشریه از تهدید قابل توجه نیروهای آمریکایی در سوریه از سوی گروههای مختلف خبر داده که این مسئله آمریکا را ناچار کرده است سیستم هیمارس را در سوریه مستقر کند.

فوربز درباره پیام این تحرک جدید نظامی آمریکا نوشت: واشنگتن می خواهد به مخالفان خود بگوید که نیروهای این کشور به این زودی سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را ترک نمی کنند.

نیکولاس هراس، تحلیلگر ارشد و مدیر حوزه استراتژی و نوآوری در موسسه نیو لاینز آمریکا، درباره علت استقرار سیستم دفاع موشکی هیمارس در سوریه به مجله گفته است آمریکا بر این باور است که این سیستم دفاع موشکی می تواند نیروهای این کشور را در برابر حملات توپخانه ای نیروهای روسی و یا نیروهای تحت حمایت روسیه در سوریه محافظت کند.

رایان بول، پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه در موسسه رَین با اشاره به حملات راکتی و پهپادی به نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در گذشته، به فوربز گفته است احتمالا این سیستم برای مقابله با چنین تهدیداتی در سوریه مستقر شده است.

مجله فوربز ادعا کرده است که سیستم دفاع موشکی هیمارس سنگین ترین سلاحی است که از زمان شروع همکاری آمریکا با کردهای سوریه در سال 2014 به مناق تحت کنترل کردهای سوریه ارسال کرده است. از نظر رایان بول، این مسئله به معنی عدم خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در آینده ای نزدیک است.

کد خبر 2756759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha