صادرات  ۱۴میلیون دلاری صنایع دستی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی-معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از صادرات ۱۴میلیون و ۲۹۰ هزار دلاری صنایع دستی استان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش کردپرس، محمدرضا طنابی  همچنین از صدور ۳۵۰ فقره کارت شناسایی صنایع دستی در استان طی سال گذشته خبرداد و افزود:طی این بازه زمانی ۱۴۰۰ فقره صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی و ۲۱ فقره پروانه تولید کارگاهی برای صنعتگران این حوزه صادر و یا تمدید شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: طی سال گذشته برای ۱۷۰۰ نفر از محل صدور مجوزها و ثبت در سامانه رصد اشتغال ایجاد شده است.

او با اشاره به تسهیلات ارائه شده به صنعتگران حوزه صنایع دستی استان اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷۱ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید(ادامه محل تسهیلات سال ۱۴۰۰)، ۹۳ میلیارد ریال از محل اشتغال پایدار روستایی و ۸۸.۳ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مشاغل خانگی برای ۱۴۵ نفر پرداخت شده است.

طنابی ادامه داد: همچنین از محل تبصره ۱۶ نیز فعالین حوزه صنایع دستی استان برای دریافت ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی به برپایی بازارچه موقت( نوروزی و تابستانی) عرضه و فروش محصولات صنایع دستی به تعداد ۱۵ مورد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته  ۱۸ غرفه بازارچه صنایع دستی در جوار اداره کل راه اندازی شده است همچنین پیگیری ها برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در ارومیه، اشنویه و ماکو انجام شده است.

او برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی در استان برای ۵۵۲ نفر را از اقدامات حمایتی اداره کل از صنعتگران این حوزه اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۱۳۷ نفر از شاغلین صنایع دستی استان نیز از آموزشهای لازم برخوردار شدند.

کد خبر 2756738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha